|
|
|
|---|---|
|
Vad skall jag ge för en 540 med: Navi/TV, PDC, Skinn, Multiratt, Farthållare, Shadowline, Sportkaross, klima, Xenon, larm, el inställbara stolar, cd växlare, servicebok, steptronic, sportavgassystem och 10 200 mil, import i år, Svart metallic och i bra skick. Jag har sett att priserna varierar mellan 169 000:- till 239 000:- här på power. Jag hade tänkt att bjuda 170 000:- är det rimligt?? Tacksam för svar. | |
|
Se till att milkolla den själv på BMW samt kollring stämplarna i boken. ÄR det ok och bilen mår bra i övrigt låter det som ett bra pris. Mvh Asken |
|
|
Asken. En fråga som du har fått miljoner ggr och gett samma svar på miljon ggr. Jag har sökt på forumet efter vad man absolut måste kontrollera förutom det ovan. Hur är det med lådan? Vad spontant tycker du är viktigt. Vid provkörningar så är jag brutal för att verkligen testa fordonet men oftast blir jag hindrad av säljaren att verkligen testa väghållning och dyligt. Jag försöker lyssna efter klonk och känna om det kränger till på ett "konstigt" sätt osv. har du ngt mer att reka. Vroom. |
|
|
745:an sök på E39 AND 540 så får du fram mycket. Bla kattar, vattenpump, klima mm. Lådan är stridsvagnskvalitet. Jag ställer mig alltid den negativa frågan varför importerar någon en bil för att sälja den snarast? I 9 fall av 10 är det för att tjäna pengar vilket också är helt ok, även jag köpte i tyskland för det var billigare. Vad som tyvärr är värre är att många plockar in och mätarskruvar= tjäna mer pengar. Det suger rejält att lura flk som kanske inte alltid vet bättre. Med detta i baktanke studera bilen, pedalgummin, stolsrygg, armstöd förardörr, blästrade glas på strålkastarna, blästrad huv mm. Låda är om milen är korrekta absolut inga problem. Ofta kan man inte upptäcka fel på en E39 genom att provköra brutalt, en elektrnisk uppkoppling för att kolla felminnen, miltal mm behövs som kompletterande information för att se hela bilden. Jag rekommenderar att ta hjälp av en BMWverkstad och göra ett konditionstest då får du svart på vitt både kostnad och skick. Allra mest rekommenderar jag dig att titta på enbart www.bmw.de och åka ned till tyskland och köpa en 540 med europlus, det blir både en rolig resa och du får i nästan alla fall en extremt välvårdad bil. Asken |
|
|
Jag tackar. Vroom |
|
|
745:an, Ofta får man ut mer av att mjukköra än brutalköra vid en provkörning. Kör försiktigt, använd alla sinnen du har i behåll för att se om allt fungerar som det skall. Ojämn gång, missljud mm märks oftare vid mjukkörning än hårdkörning. Men det är klart, visst skall gasa, styra och bromsa allt också för att se vad som händer. I övrigt har Asken som vanligt gett all input. Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.