AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.544

Kan bara visa alternativ kartfärg i f11 LCI Evo proff iDrive?

Visa användare
42
MickeE36cab
BMW 320i cab -96
Hej!
Någon annan som har problem med att bara alternativ kartfärg i navi evo proffessional. Även om jag bockar i klassisk kartfärg så är det ändå alternativ färg. Uppdaterade till senast ver 2019-next i tron det skulle hjälpa.....förbaskat irriterande då alternativ kartfärg är nästan allt i gråton 😒

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Du kanske har kryssat i ”visa trafikkarta” eller liknande, under menyn ”trafik”? Då blir allt grått oavsett andra val.

/M

Mina bilar: Länk
Visa användare
42
MickeE36cab
BMW 320i cab -96
Tack för tipset, det stämde exakt. Det trista i detta är att man BMW tydligen inte känner till detta centralt på BMW. Har haft dialog med dem men de skall bara se vad tekniker kommer fram till....nu kan man ju lära dem svaret 😉
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jo, det blir ju en del coaching av diverse kundtjänster..

Ett tips till med navi: Kör splitscreen vid långfärd med översikt av hela resvägen + trafik i den högra delen av skärmen. Välj splitscreen och 'facing north', vrid sedan zoomen ända ut och då blir den 'auto' och ger alltid en översikt av hela resvägen. Kryssa i 'visa trafikkarta' och '3d-avfarter' eller liknande i splitscreenmenyn.

Nu har du en fin översikt i dämpade färger som dessutom visar trafikflöde och avfarter på högersidan och du kan visa något annat (typ radio eller media) i huvuddelen av skärmen. Plus att du har navi i instrumentklustret.

Riktigt bra på långresan!

/M

Mina bilar: Länk
Visa användare
42
MickeE36cab
BMW 320i cab -96
Tack för tipset👍
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.