|
|
|
|---|---|
|
Galvblåsa bakre skärmkant Tvättade bilen första ggr ute i igår och såg då blåsan. Mitt på skärmkanten -ca 5 mm i diameter. På blåsan fanns ett stenskott. Kollar man noga ser man blåsan. Väldigt irriterande.... Bilen är en sk premium bil köpt i dec -18. Kommer blåsan växa och bli större ? Ska man peta bort den och lägga på grundfärg + lack eller är det omlack som gäller ? | |
|
Har samma fråga, också på en F10 LCI. Jag bedömer att blåsan är något mindre, ca 3mm. Måla med lackstift eller låta vara? |
|
|
Svar ja - blåsan lär växa och bli större. Det är sällan rost avstannar eller går tillbaka av sig själv. Att det är en premium selection visste ju tyvärr inte stenen som flög upp. Om du vill vara säker på att kunna åberopa BMW rostskyddsgaranti för skärmen i framtiden så är det nog omlack som gäller. Du lär i vilket fall som helst inte kunna åberopa rostskydd på skärmen om du bara lackar i en plutt och det trots dina åtgärder fortsätter rosta. Trots att de flesta inte vet det så kräver garantin att du faktiskt tar hand om grejerna och åtgärdar skador. Att ha ett stenskott som man inte åtgärdar alls är inte jättesmart. |
|
| Lackar du om skärmen så har du gjort åverkan på den delen, garanti gäller ej där längre! Däremot har du då ett års garanti på det jobbet! Jag skulle börja med att kontakta BMW verkstad för uttalande! | |
|
Fick skärmen lackad på goodwill. Fanns flera gallblåsor på skärmen enligt bmw. Blåsorna uppstår utan hjälp av stenskott - de orsakar inte blåsorna. |
|
|
Det var det jag förstod, finns andra premium märken med samma problem! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.