AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.074

530 f11 som tappar "inlärning" "adaption" trög växling

Hej! Jag har en fråga?
Jag har en f11, När jag har "nollställt" växellådan "adaption" inlärningen på Bmw-verkstad så går bilen riktigt grymt bra! Den blir som en ny bil. Men den tappar inställning nästan direkt! Oavsett kör stil! Då börjar den växla ner hårt vid inbromsningar vid tex rondeller samt att jag upplever den lite "seg" Någon som har likadant? Och finns det annan mjukvara?
Visa användare
270
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Hej
Har själv gjort en adaption men upplever samma problem som du. Den tappar inställningen nästan direkt. Fast jag har inga problem med växlingarna, den växlar mjukt och fint men den blir rappare efter adaptionen. Har ingen aning om det finns mjukvara för detta ändamål men hör med Åf.
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Xhp släpper snart sin programvara till n57 dieseln, den har redan släppts till 530/535i och 330/335d. Upplever lite samma! Har haft in å finjusterat adaptionen manuellt, den växlade riktigt fint då. Men den vart sämre och sämre efter en stund.

Ska prova xhp när den släpps!
We
57
WeX
530dA x-drive -17
Hur många mil har den gått? ZF rekommenderat byte av olja efter ca 10.000mil.

Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Har bytt olja å filter i min, den hade gått 14k då, tyckte inte de vart destomer skillnad.. Känns som de är själva programvaran som känns så lam. Växlar man manuellt så är den ruggigt snabb
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.