|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Den här kanske skulle kunna hamna inom budget: Länk | |
| Känns väl sådär, servad i Tyskland 2014 - 21000mil. Importerad till Sverige samma år och då besiktigad med 6600mil på mätaren. Njae. | |
| Den är ju prissatt som 22k mil och det står i annonsen. Jag skulle inte utesluta den direkt i alla fall. Men då är vi ju långt från 3-serie kombi så att säga, en helt annan typ av bil. | |
|
Jahaa oh fan! Det missade jag. Guld ni är:) Flera järn i elden är bra. Tack! |
|
| Var såg ni det nånstans? | |
| Länk | |
| Länk | |
|
Denna e46:a kanske? Dyr i drift men och en prutmån såklart. Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 330i E46, låga mil Länk Eller denna coupe: Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 325 i Coupé M Sport, Comfort Länk |
|
|
Hittade även denna coupe dock utan m-sport: Länk |
|
| Haha, ja, jag tyckte 135:an var relativt lågt prissatt men kollade inte närmare på annonsen. Det fanns alltså en förklaring till priset. Kanske inte optimalt att köpa en sådan bil, speciellt inte om man planerar att sälja den inom kort. | |
| Tycker personligen E46 känns lite väl gammal idag. Bättre då med E92 coupéerna. Stor skillnad i pris på 08:an och 09:an. | |
|
Inte då mycket som skiljer egentligen förutom att -09:an har full msport och gått lite mindre vad jag kan se. Han säger att han lagt ner cirka 40papp med bytta spridare och tändstift blandannat. |
|
|
Länk Kommer kolla på denna imorrn. Va tror ni om den? Mycke bil för pengarna. |
|
|
Länk Mycket bil för pengarna. Men N53 med allt vad det innebär. |
|
|
Läst en del om n53 här på forumet. N52 är bättre om jag förstått det rätt. Sen påverkar det väl oxå hur bilen skötts innan? Behöver ju inte betyda att denna kommer krångla eller? Men alla spridare var provtryckta och tre byttes då ut, samt högtryckspumpen vintern 2021/2022. Vad mer bör man ha koll på? Är det annars ett bra köp? Två nycklar och inge rost eller bucklor. Lite stenskott och små skrapmärken på fälgarna finns det. Vinterdäcken funkar en säsong till och sommardäcken 3-4. Hur är det utrustningsmässigt annars? Får med en blocket begagnatförsäkring så får man hjälp om bilen börjar krångla första halvåret tex om det blir strul med motor, elektronik eller växellåda vilket känns tryggt. Tacksam på respons:) |
|
|
Är 18900 mil mycket? Lär mig fortfarande om märket och modellen:) |
|
| Om bilens servicetider hållits, rekommenderade oljor och filter använts, samt att föraren inte ägnat sig åt ständiga rivstarter/accelerationer med kall motor, så torde bilen hålla många mil till. | |
|
Så nu äntligen är man en stolt bmw-ägare:) Väldigt ovant och annorlunda än golfen man kört i 4 år. Helt annan bil och finesser. Tar tid att lära sig allt men häftigt är det. Kopplingen tar lite annorlunda än vad man är van för nämna nåt. Skrapmärken på fälgarna finns det och klassiska slitningen på förarsätet men det är ju ingen ny bil heller. Inte så farligt men ändå. Skulle skickat bild här men vet inte hur man bifogar. 74000 vart det tillslut iallafall från 79 som var annonspriset. Borde kanske gått ner nå tusenlapp till men fick med blocketförsäkringen som är värd ca 2000 plus då 1-veckas försäkring hos trygghansa. Vi körde ju sånt blocket köpekontrakt. Gick smidigt ändå måste jag säga:) |
|
| Det är monterat coilovers så den är rätt låg. Slår I gupp om man åker för snabbt. Så blir nog att höja den lite så småningom:) | |
| Kul att det blev ett BMW-köp! Hann inte se annonsen innan den försvann men E92-kupéerna är ju fina bilar. 19000 mil är ju inte så farligt mycket utan den håller nog många mil till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.