AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.715

Vad tänka på vid köp av 330i E91 2010

Sida 2 av 5
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Som referens min 325i sedan med riktigt mycket utrustning. Såldes för några månader sedan.

Länk
Ny
46
Nyglad_bmw
325i Coupé -08 Comfort Dynamic
Ja det kan man verkligen tycka! Galna stålar
Ny
46
Nyglad_bmw
Han hade några spekulanter som han skulle kolla med och det var först till kvarn. Återstår att se vad som händer. Annars är bilen skitfrän.
Men skinn och navi höjer värdet alltså förutom det som redan finns på bilen?

Vilken bil är att föredra då om man vill ha lite fart och fläng och sommarkänsla? Modell? Utrustning? Har budget på runt 120-140.

Tack på förhand!
Ny
46
Nyglad_bmw
Vad fick du för kärran??
Ahh okej. Både navi och glastak. Fattar. Mer utrustning = mer tilltalande
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag är inte övertygad att den bilen säger särskilt mycket om hur den aktuella bilen ska värderas. De tilltalar helt olika köpare.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Att säljaren säger att det finns ett antal intresserade och att det är först till kvarn som gäller är väl lika självklart som att det är hög skatt i Sverige.

Men jag tror nog det finns en prutmån, men samtidigt är utbudet begränsat och om den här är exakt så som du vill ha den och du kan ge 140’ och han vill ha 160’ så är det ju inget som inte går att lösa.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Att säljaren begär 179´ men ändå är villig att släppa den för 160´ tyder väl på att köparna inte direkt slåss.

Skulle inte bli förvånad om den ligger ute ett tag, säljaren sänker priset litegrann och att den säljs under 150´ till slut.

MVH Christofer
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag håller med Crille82, tror också att säljaren börjar bli mer flexibel om ett antal veckor och kan släppa den för 145-149'. Sen kanske annonspriset aldrig kommer ner dit, men det faktiska priset hamnar där.
Ny
46
Nyglad_bmw
Känns lite så. Låter vettigt. Måste nödvändigtvis inte ha just den bilen men föll väl mest på utseendet och det låga milantalet om jag ska vara ärlig. Avvaktar och ser där. Men över 150 kan han glömma efter erat resonemang:)

Vill lära mig vad man måste tänka på och även titta efter.
Någon som kan rekommendera annars en pärla?

I den prisklassen hade jag tittat på en F31 328i stället.

Klart mer prisvärt, dessutom snabbare men samtidigt snålare, trevligare med nya 8-vxl automaten och allmänt en modernare bil.

Ny
46
Nyglad_bmw
Ska det vara nån speciell beteckning på den? Vilken utrustning är bra att den har?
Touring, sedan eller coupe?

Tack på förhand!
Beror helt på dina preferenser, vad vill du helst ha? :)

Själv gillar jag Touring - både praktisk och snygg.

Automat. Ett absolut måste enligt mig. Den 8-vxl automaten är både snabbare och snålare och gör att bilen kommer till sin rätt.

Xenon. Ett fåtal har halogen och det vill man verkligen inte ha. Uselt ljus och får bilen att se ut som ett missfoster från 80-talet.

Sportline (Sport Line) Gör att bilen blir vettig med t.ex. sportstolar, sportratt (ännu hellre M-ratt) minst 17” eller 18” och ett annat yttre samt detaljer i svart högglans som gör skillnad utseendemässigt.

Eller ännu hellre M-Sport om du kan du kan få in det i budgeten.

Navigation Professional. Relativt ovanligt men stora skärmen är trevlig att ha.

Belysningspaket (ljus i handtag mm) en småsak men trevlig liksom det utökade digitala instrumentklustret.

Dragkrok (org el-drag) personlig preferens med vet att det kan göra bilen mer lättsåld i nästa steg liksom motorvärmare.

Ny
46
Nyglad_bmw
Grymt okej tack!
Just det jag lite var inne på. Sen har jag en liten förkärlek till manuell men automat låter ju inte fel ändå.
Kan ni hålla utkik ifall ni hör eller ser nåt bra? Skulle va jättesnällt:)

Har hört att det kan va lite knas med 328:an på just årsmodell -13. Stämmer det?
bl
2.294
blixten
325i -88
Nyglad, Köp en bil med utrustning som du själv värdesätter och inte en bil med utrustning som andra tycker att din bil skall ha! Gillar du manuell växling så köp inte en bil med automat. Vad skall man med navigation professional till när Waze i mobilen är så mycket bättre på att hitta rätt väg, etc
Är man ute efter en nöjesbil så vill man ju inte ha automat. Bruksbil däremot är en annan sak.

Sen är ju 328:an 4-cylindring vilket för mig gör den ungefär lika intressant som en Fiat. Men som sagt, allt handlar om vilka preferenser man har och vilka användningsområden man tänker sig.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
I den prisklassen finns väl E92/E93 335i också om det är nöjesbil över sommaren som är intressant.

Bara som exempel, vet inget om dom här bilarna men fick upp dom vid en snabb blocket-sökning.

Länk

Länk
Köp en manuell med 6 cylindrar och minimalt med utrustning (lägre vikt). Utöka gärna sökningen till 4- samt 5-serien.
Ny
46
Nyglad_bmw
Hittade en e92 på blocket. Verkar ha allt förutom nav vad jag kan se.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 325 i Coupé M-Sport Comfort NYSERVAD 2-ÄGARE 218hk Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
En 12 år gammal BMW med 218 hk för 140´ det är väl inte särskilt hett egentligen.
Kanske en fin bil, men den har mer än två ägare som man skriver i rubriken.

Är det en skada på sidostödet på förarstolen? Ser ut som man försöker dölja det.

MVH Christofer
Ny
46
Nyglad_bmw
Ahh okej. Såg den med nu faktiskt.
Tänkte mer att den hade gått lite med ändå bra utrustning:)

Tack för titten och hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.