|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så är tredje bromsljuset ur funktion. Jag har haft in bilen på rep. där dom skarvade om kablarna på höger sida men problemet kvarstår. Dom sa även till mig att dom inte kunde mäta upp någon spänning på kablarna till bromsljuset (?) Jag får inte upp någon varning om att bromsljusen är ur funktion heller. Kan det vara någon säkring som spökar? Eller kan det vara armaturen? Antar att nästa steg är att lämna in bilen på BMW så att dom får felsöka grundligt men vill gärna undvika att spendera mer pengar på detta skitfel.. | |
| Åtgärdat. Ett kretskort, som jag inte riktigt förstår funktionen för, hade brunnit. Kretskortet är fastskruvat under innertaket. Lödde ihop kretsen och bromsljuset lyser igen. | |
|
Hej, jag har problem med tredje bromsljuset. Du nämner ett kretskort som är fastskruvat under innertaket. Hittar inte detta och skulle vara tacksam om du kan förklara vart det sitter. Vet heller inte vilken säkring som är till det tredje bromsljuset. MVH Tommy. TM |
|
| Kretskortet är placerat under vingen om jag inte minns fel | |
|
Tack för ditt svar, jag ska kolla detta men det verkar som båda kablarna från tredje bromsljuset går in under innertaket och sedan vet jag inte vart dom tar vägen. jag har jord men ingen ström till bromsljuset. Mvh Tommy TM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.