|
|
|
|---|---|
|
Tja! Var ute och körde idag och när jag tryckte ner kopplingen för att växla upp så dog bilen helt plötsligt och slutade därefter att starta. Det låter såhär när jag försöker starta den. Länk Har hittills uteslutit att det ska vara batteriet och tänker kontrollera startmotorn genom att försöka rulla igång den, men har ni någon aning vad det är som kan ha hänt? | |
|
Välkommen! Länken funkade inte. Vilken modell/motor? Har ni provat med startkablar? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Välommen! kollat remmet som kanske har brustit? | |
| Kan inte se videon men går startmotorn inte alls? Kan isådanfall vara att bst kabeln på batteriet löst ut. Då funkar bara stereon och lampor. Motor strömmen bryts | |
|
Det är en 520i 2009 E60, så här lät den första dagen när det väl hände Länk och dagen efter när jag försökte var det så hära Länk Det jag har kollat är att motorn går runt och även försökt med startkablar/nytt batteri utan någon tur. |
|
|
Kommer inte nog med kräm till startmotorn. Om du har bytt batteri till ett friskt och laddat (säker på det?), så kan du nog fortsätta med att kolla anslutningarna till jord. |
|
| Är säker på att det nya batteriet jag provade med var laddat och friskt, men har du någon aning vad som kan ha lett till att den dagen efter inte ens försöker starta upp jämfört med hur den betedde sig i första videon? Försöket även kolla jorden som man kan se i andra videon med startkablarna men då var det ingen skillnad men får väl fortsätta undersöka det. | |
|
Läs ut felkoder. Bensinpumpen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.