|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Känner igen alla de motivationsfaktorer som nämnts tidigare. Kan själv, att lära sig, billigt och så vidare. Men jag har faktiskt tappat motivationen för ganska många reparationer och andra åtgärder nuförtiden. Kombinationen av en mycket kompetent, mycket snabb, ärlig och förhållandevis billig verkstad och blodiga knogar, värkande rygg etc. väger tungt. Jag har inte bytt några länkarmar på senare år. Byte av krängningshämmarstag får räcka. Oljeservice inklusive köp av olja utomlands ger mycket för pengarna och är enkelt och utan ryggskott. Men när jag löste alla problem jag fick när jag fått vatten i reservhjulsbaljan på E61 var klart motiverande. Lite fix med datorn, rensa dränering och så fungerade allt igen. Man blir gammal. Skulle vilja ha varmgarage, lyft, bra belysning... Men det är faktiskt också kul att följa forummedlemmarnas äventyr i garaget. Matthias |
|
|
Jag håller just på att monterar drag på vår 328i. Pengarna man sparar och känslan att göra det själv motiverar. Extra plus är att vi har flera bilar, så tröttnar jag så släcker jag ned och går in. Det behöver ju inte bli klart i dag. Fräscht dubbelgarage med värme och varmvatten motiverar, men oj vad jag saknar lyften!! Synd att det bara är 2,25 i takhöjd som omöjliggör montering av sådan. Dessutom hade den gett en extra p-plats i garaget när den inte användes. **BMW-ägare i 39 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Motivationen går i vågor och just nu är det lite stiltje,själv har jag alltid tänkt så här,renovering o mekning skall vara avkopplande o roligt så när det går tungt skiter jag i garaget. Jag har samlat på mig massvis med verktyg,svetsar,däcksmaskiner,dubbla lyftar mm,dessa har kostat en ansenlig summa men samtidigt har jag aldrig lämnat in en bil. Jag är just nu i slutklämmen med en helrenovering av en 77ans båt,denna har tagit drygt 2år och är renoverad från tomt urkapat skrov,vågar inte räkna timmarna på denna men bara plastningen tog en vinter. På akterspegeln sitter en nyrenoverad raksexa Merc sk Tower of Power. Så nu väntar jag på motivationen att slutföra detta projekt,finns en mastodonttråd på maringuiden "renovering av en gammal silverline. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
IvanB75 |
Jag är ledsen, jag kan inte tala svenska så bra, men jag ville fortfarande delta i samtalet. Eftersom jag vet exakt vad du pratar om. Jag är egenföretagare, vilket innebär att jag tjänar bara så mycket som jag jobbar. Eftersom min fru och jag förväntar sig ett andra barn, kan jag inte göra något fel nu. Jag letar alltid efter ett sätt att hålla sig produktiv. Min familj är min motivation! En öl i slutet av kvällen är också bra för mig. Vad som hjälpt mig nyligen var rengöring av mitt fordon. Jag har investerat lite pengar i min van och köpt denna in-vehicle utrustning: Länk Jag gillar det faktum att alla mina verktyg och andra redskap är tydliga och strukturerade. Det sparar mig mycket tid på att söka. Dessutom sparar jag också mycket utrymme och kan ta fler saker på en gång. Arbeitsatmorphäre är således annorlunda. Jag känner mig mycket woller i mitt fordon nu. Jag kan bara rekommendera dig att följa mig. Jag hoppas du förstår mig med rimlighet. |
IvanB75 |
Jag är ledsen, jag kan inte tala svenska så bra, men jag ville fortfarande delta i samtalet. Eftersom jag vet exakt vad du pratar om. Jag är egenföretagare, vilket innebär att jag tjänar bara så mycket som jag jobbar. Eftersom min fru och jag förväntar sig ett andra barn, kan jag inte göra något fel nu. Jag letar alltid efter ett sätt att hålla sig produktiv. Min familj är min motivation! En öl i slutet av kvällen är också bra för mig. Vad som hjälpt mig nyligen var rengöring av mitt fordon. Jag har investerat lite pengar i min van och köpt denna in-vehicle utrustning: Länk Jag gillar det faktum att alla mina verktyg och andra redskap är tydliga och strukturerade. Det sparar mig mycket tid på att söka. Dessutom sparar jag också mycket utrymme och kan ta fler saker på en gång. Arbeitsatmorphäre är således annorlunda. Jag känner mig mycket woller i mitt fordon nu. Jag kan bara rekommendera dig att följa mig. Jag hoppas du förstår mig med rimlighet. |
| robot? kolla er säkerhet på forumet, vill inte lösenord kommer ut och annat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.