|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått felmeddelande "Full drivkraft inte tillgänglig" Det märks att motorn är svagare. Inga missljud, ingen avgasrök. Bränslrförbr. normal. Körsträcka 116000 Km. Är det turbon som har gett upp. | |
|
Det kan finnas många olika anledningar till det felmeddelandet. Har fått det två ggr på vår 320d. Första gången var det egr-ventilen. Andra gången något med oljetryck om jag minns rätt. BMWCS #8925 |
|
|
Båda gångerna gick bilen orkeslöst kan jag tillägga. Du får nog läsa av felkoder. BMWCS #8925 |
|
|
Även en så enkel sak som dåligt laddat batteri kan ställa till det och ge det felmeddelandet. Jag har fått det en gång på F31:an och det var efter att bilen stått mer än en vecka och samtidigt även efter en rejäl avspolning med högtryckstvätt - kan ha varit låg spänning och/eller fukt som letat sig in någonstans med högtryckstvätten... Har inte kommit tillbaka igen och det var förra våren... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Felkod: Laddtrycksreglering uppnår ej börvärden. Vad jag förstår så sitter denna regulator ihop med turbon. Går det att smörja/åtgärda utifrån? |
|
| Har haft samma fel på min x3:a som också gott 11000 mil. Felmeddelandet kom efter att den stått några veckor. Prova att smörja axeln som går in i turbon. Bäst är om man kopplar bort axeln från styrmotorn så man kan "motionera" den ordentligt, sitter med små lås brickor som är lätt att tappa bort så ta det lugnt om du pillar med dem. Min bil har fungerat bra efter detta. | |
|
Vad är det för regulator ni pratar om? bilder kanske? tack |
|
| Verkstaden har tittat på felet. Orsak ett fel på något i turbon. Åtgärdas med hjälp av maskinförsäkringen. Det är inte ett ovanligt fel vid detta miltal. Jag skall försöka få reda på detaljerad felorsak när byte har skett. | |
| Lars43 hur gick det? | |
|
Det konstaterades att turbon var felaktig. någon detaljerad undersökning gjordes ej. Enheten har returnerats för renovering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.