|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en uppsättning Style 225 originalfälgar. Vi har inte kommit överens om något pris ännu. Dom är i gott skick. Hur brukar prisnivån se på originalfälgar? Kan dessa vara värda runt 2000:-/st? | |
|
Något av en tumregel brukar vara att begagnade delar i "nyskick" är värda kanske halva nypriset. Minsta slitage sänker priset ganska markant... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ett annat sätt är att scanna blocket efter liknande fälgar och se vad de kostar. Marknaden brukar svämma över av originalfälgar eftersom många vill styla sina bilar. | |
|
Vad sätter ni för värde på en uppsättning 18" Style 350 med OK sommardäck på? Toppskick på fälgarna inget skrap Style 350 = 18" M-sport fälgar till F10/F11 |
|
| Style 350 med okej sommardäck, inga skrap på fälgar. Om du är en människa som framstår som hederlig, dvs du heter samma sak i verkligheten som i telefon, man betalar via swisch till DIG och inte någon som heter något annat och man kommer HEM till dig och gör affär och inte står på någon Ica-parkering så skulle jag säga att de är värda 10 ca. | |
| Det har rätt mycket vad som menas med "ok" däck också. Är det 4mm Sailun eller 6-7mm Goodyear på dem? I det första fallet skulle jag värdera däcken till 0kr och då är det bara fälgarna man kan få betalt för. I det senare fallet ligger det runt vad Alexander pratar om men definitivt inte i det första. | |
| Jag letade efter Style 350 till vinterdäcken, priserna då var mellan 8-10k för fälgar som var i bra skick (enligt bilder). I det över segmentet var det med riktigt bra skick, TPMS och bra märkesdäck. | |
| För fem/sex år sedan köpte jag style 225 som var i ok skicka med märkesdäck. Backdäcken räckte två säsonger och fram fyra säsonger med marginal (kör 1000mil/år) för 8k. Då var de svåra att få tag på. Vet inte hur det ser ut idag. | |
|
"Ok sommardäck" är ett vitt begrepp från 2 mm kinadäck till 8 mm färska Michelindäck...där behövs en mer noggrann specificering av exakt skick och fabrikat på däcken mm. Minsta skada på fälgarna brukar sänka värdet ganska mycket. Även säsongen inverkar - det är lättare att få "vettigt" betalt för sommardäck/hjul i början av sommardäckssäsongen och lättare att fyndköpa sommardäck/hjul under (tidiga) vintern... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
För 4 år sedan köpte jag Style 442 med orginaldäck för 20k. En BMW-handlare som bytt till M Performance fälgar på en visningsbil, så i praktiken var fälgar/däck helt nya då de aldrig rullat på väg. Sålde därefter mina felfria Style 400 med ~6mm däck för 10k. Tycker båda priserna var rimliga. |
|
|
Tack för feedback! Med OK sommardäck menar jag Cooper Zeon cs-sport. 2st däck 6-7mm och 2st däck 4mm. 10k känns kanske lite magstarkt, men det är ju som sagt inte riktigt säsong än. 6-7k rimligt? |
|
|
Jag köpte fälgar från Polen som säljer helrenoverade orginalfälgar det var 100% seriöst fälgarna var enormt säkert paketerat i kartongerna. Länk |
|
| bmw alu-felgi andrzej maszkowski | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.