|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 530 med lilla skärmen utan navi. 6,5” CIC. Så jag köpte en 10,2” androidskärm endast för att få den snygga looken. Navin funkar riktigt bra i den också! Men annars så kör jag original interfacen på skärmen då de funkar bäst ändå. Nu till saken. Jag vill ändra upplösningen i min HU så den ser ut som en original cic. Men jag får inte till de. Androidskärmen har ju som en inbyggd visningsbild där den visar typ hur mycket bränsle som finns kvad. Å den täcker ca 1:3 av skärmen till höger. Kodar jag om min hu till ”Breites_display” så gömmer sig högrersidan av originalinterfacet (splitscreen) under den lilla android-infoskärmen. Jag kan ändra upplösning i androidskärmens inställningar. Väljer jag i den att den ska va inställd på 10,2” cic så försvinner den där inforutan å allt borde vara frid å fröjd. Men den visar ändå inte fullskärm. Utan den högra sidan av skärmen vars den ska visa splitscreen försvinner då. De är bara svart på sen sidan. Jag kan sen ändra till 6,5” fullscreen i androidskärmens inställningar. Men då blir bara bilden utdragen på hela skärmen å ser konstig ut. Så är de HU’n som inte kan visa 10,2” på skärmen? Mjukvaran verkar ju funka då jag får upp splitscreen-alternativet i i-driven. Allt funkar ju som de ska förutom att den inte visar allt på skärmen. De jag kodat är hu_cichd sen ändrat display_variante till breites_display från schmale_display. Hittar inte vars jag kan ändra upplösning som de verkar gå å göra i nbt. Original navigation förstår jag att de inte går då de saknas hårdvara för de. Men navigationen i androiden funkar så bra så jag fortsätter använda den. Vill bara ha ”originallooken” av stora cic-skärmen Hoppas ni förstår fast de blev lite grötigt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.