AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.216

Ni med knarrande bussningar

Har en E91 där bakvagn börjat knarra en hel del. Det låter som att det kommer från baksidan av fälgen, på bägge sidor och vet att dem nedre länkarmsbussningarna kan knarra när dem börjar bli dåliga. Dessvärre är dessa bytta (nr3 i länken) för någon enstaka månad sedan, likaså fjädrar och stötdämpare. Byttes dock inte pga knarret utan för att dem var dåliga.

Verkar som om en del haft liknande problem och jag undrar då om det alltid varit nedre länkarmsbussningarna som knarrat eller om det varit någon annan bussning? Tyvärr har jag köpt delarna själv, FEBI och låtit en verkstad byta så kan nog inte reklamera annat än reservdelarna om det nu visar sig vara dem som knarrar.

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Kan vara felmonterade. Bussningar i länkarmar mm ska dras åt när bien är i sin normala höjd. Drar man åt när bilen är upphissad och armarna hänger fritt, vrids gummit när man ställer bilen på marken, och vrids mer än den tål när det fjädrar ner.
Gäller även nedre bussningen på stötdämparna.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är du säker på att det är bussningarna?

Handbromsen kan knarra rätt friskt....prova att lossa den och gunga på bakre delen av bilen - är det tyst då, har du troligen funnit "knarret"!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Mycket möjligt att dem är felmonterade. Frågan är om man kan kräva verkstaden som utfört jobbet att åtgärda?

Handbromsen tänkte jag också men knarrar utan att den är åtdragen. Är dock inte omöjligt att den ligger an lite grann för det gnisslar om beläggen ibland när man smyger iväg eller rullar fram- och tillbaka bilen lite.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.