|
|
|
|---|---|
|
hej! nån som har provat WYNNS ENGINE OIL STOP LEAK om det verkligen fungerar att minska/täta oljeläckage i motor ? min 330i 2002 läcker olja på sammma sida som förarsidan ser det ut som iaf. ble mer när jag fyllde på mer olja . | |
|
Lägg upp en bild! Utifrån beskrivningen och vanliga problem med den motorn, skulle jag dock tippa på att det är packningen mellan oljefilterhuset och motorblocket som läcker. Vanligt fel när bilarna börjar bli lite till åren och själva packningen kostar väl typ 50 spänn, men det är lite pill att byta... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
hej det stämmer Johan B kollade med verkstad idag dom konstaterade att det läcker från filterhuset mot motorblocket :) kostar c:a 2500- 3200 att lämna till verkstad för byte packning MVH: Nilwe |
|
|
Hej packning till oljefilter var felet åtgärdat på verkstad riktigt skönt att slippa oljedroppet :) Så till en annan fråga nån som vet vad det kan vara för fel på backsensor, bytt en sensor som var trasig så alla sensorer funkar ,Men det händer ingenting när man lägger i backen syns inget på display eller något pip ?? |
|
|
Fundera också på Wynns ingen som testad? |
|
|
gällande din backsensor, läs ut felkoder och kolla vad du får fram |
|
|
Hej och Tack för alla svar ska köpa felkodläsare snart . :) |
|
| Kör inte massa tillsatser, fixa problemet istället, alla dessa tillsatser korkar igen kanaler i motorn med tiden och då får du ett ännu värre problem. | |
|
Generellt håller jag med om att man bör undvika den typen av tillsatser. Men har man en äldre bil med ringa värde kan det ibland vara försvarbart - de flesta medel som tätar oljeläckage brukar bestå av syntetiska estrar som har förmågan att få gummitätningar att svälla/bli mjuka. Har man fått ett läckage där det kanske handlar om (dyra) komponentbyten (t ex. styrväxel) som enda "reparation" kan det också vara försvarbart att göra ett försök med oljetätande tillsatser. Man ska dock vara försiktig med doseringen och helst köra en liten dos som får verka någon vecka eller så innan man doserar i mer om läckaget fortsätter. Jag har sett gummitätningar som blivit "supermjuka" och "lealösa" av överdosering av dylika medel som därefter tryckts ut av minsta övertryck och då orsakat massivt läckage av olja som effekt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag kanske ska tillägga att jag har använt Omega #917 vid några tillfällen och den produkten har fungerat över förväntan. Jag har en sådan flaska stående i garaget som "nödlösning" - kan ju uppstå "snabba lägen" där den kan rädda situationen på ett smidigt sätt. ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.