AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
501

bra bilvärkstad

no
347
noah
E65 730D
Hej
Jag skulle hitta en bra bilvärkstad för min 735 från 88
Jag bo i Årsta.
Jag ha ringt Bromma Bil men dom hade inte tid före november
Hjälp

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Per Larsson Bil&Motor i huddinge 7110687, hälsa:)
Asken
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Jag bor också i Årsta!
Rekommenderar GW Engineering i Bagarmossen.
Dom servar/lagar bara BMW och är både bra och billiga.

MVH/Dan
730 -94
svardska
vad är det du vill ha fixat mr Noah? Jag mötte dig på Hornsgatan häromdagen och den såg lite sned ut! fjädrar kanske?
no
347
noah
E65 730D
jag är så tack sam för alla svar!
och till din fråga svardska jar tro att min LAD är fel inställed jag var på ok ikväl och tro att jag har fixade den.
men de är inte mitt problem some söker hjälp med
min bil rycker när jag släpper gasen
de äe som den vet inte om den ska gå i friläge eller motorbromsa men barra runt 1500RPM's
jag tro att det är mitt tomgång som är för hög men barra när bilen rullar
när jag stå stillär tomgång 650 men ruller jag mer an 10km/t så hoppar tömgång up till 1350.
om du kan hjälp så köper jag dig flera öl
sista fråga
hur vet du vem jag är?

svardska
Hej Noah!
I was tryin to buy your car when it was at the shop for automatic transmission rebuilt, i was looking at the car and it wasent good enought for me as to speak.
But i looked it over and found that the springs and the shocks was the main problem.
I´m proffesional at cars, not only BMW´s but maybe i can help u out.
Mail me privat and explain u problem then we probably can find a solution.

ken...
Dino
Asken nu vet jag inte om du känner de i Per Larsson Bil&Motor men jag tycker att de är jätte skumma lämnade in bilen för fram o bal vagns inställning och när jag skulle hämta den så var den inte där så sa han att han var ute med den ett tag för att kolla om det blev rätt , men de flesta vet nog att man kan inte känna av fram o vagn inställningen med ett åkrunda , tror jag iallafall ... vilken verkstad är det som ligger i Årsta ?

M-MotorSport
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dino: Det kanske inte är så lätt att veta. Ja jag känner dom vilket kanske gör mig partisk vad vet jag. De lämnar fram&bakvagnsinställning till en lokal gummifirma och anledningen till att bilen var ute och åkte är att inga bilar lämnar hans verkstad förräns dom är provkörda och kollat att de är ok. Detta har även drabbat mig. Med en testrunda känner man om inställningen är korrekt dels genomatt köra på ett plant underlag och se så att bilen inte drar snett samt bromsar kraftugt och samma sak där, så bilen inte tar snett. Hoppas du förstår nu varför den "var ute på en runda". Om du har fått uppfattningen att dom är jätteskumma är det tvärt emot uppfattningen jag fick när jag började serva bilen där, även kritisk som jag är mot nya saker.
Mvh
Asken
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Per Larsson är mkt seriös. Många ggr tar han kunden med på provrundan efter kirurgingreppet på bilen för direkt feedback. Hur många verkstäder gör det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.