|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en Bmw 520d n47 -07 Lci som har gått cirka 28 500 mil Jag körde precis som vanligt när bilen bara dog. Jag prövade att starta den men den låter lite konstigt och startar inte. På dator så står det att det är glödstiftet på den andra cylindern som är trasig. Men den hade aldrig dött under körning i såna fall. Jag misstänker att det är kamkedjan som är av. Någon som vet om det går att kolla upp om den är av utan att skruva isär halva bilen eller lämna in den på verkstad? Sen om det skulle visa sig vara den som är av. Tror ni man är så få Bmw att stå för kostnaderna på den? Tack på förhand | |
|
Svårt att höra. Känns det som motorn går lättare än vanligt? För om kedjan är av har du troligen ingen kompression på ett antal cylindrar. Sannolikheten att BMW tar det på garanti efter nästan 30.000 mil och på en tolv år gammal bil måste tyvärr vara minimal. |
|
| Jo det känns som den går lite lättare än vanligt. Fast dock så tycker jag ju att jag skulle ha hört något när den stannade. Dock så lyssnar jag på hyfsat högt ljud när jag kör så det kanske inte hörs över det. Sen kanske det borde rassla i motorn när jag kör startmotorn. Eller? | |
| Har man "crankat" motorn med brusten kedja så lär det finnas ett antal mer eller mindre krokiga ventiler, eller till o med nån spräckt kolv i värsta fall. Tycker oxå det är svårt att höra om den låter annorlunda, tycker inte det rent spontant? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.