|
|
|
|---|---|
|
Hej! Börjar bli dags för service på min F20 -14. Har pratat med en auktoriserad BMW-verkstad och de vill ha 4450kr för att byta bromsvätska, motorolja och mikrofilter. Är detta ett rimligt pris? Hur viktigt är det att ha en "stämpel" från BMW i den digitala serviceboken när det börjar bli dags att säja bilen? Den tidigare ägaren har bara servat bilen hos en auktoriserad BMW-verkstad. | |
| Jag hade frågat någon annan verkstad också. Bara för att ha ett jämförelsepris. Du borde ha någon där du bor, kolla lite recensioner på google osv. | |
| Även fast man inte får "stämplar"? Bilen är en 118d förövrigt, glömde skriva det. | |
| du får stämplar ändå, att just BMW har servat den spelar nog mindre roll. Välj en auktoriserad verkstad. Det finns verkstäder som har 100 recensioner på google med nästan fulla betyg. En sådan verkstad hade jag valt. | |
|
Tycker det låter väl dyrt. I Jönköping verkar Rinaldo Bilservice vara poppis. Tänk på att servicen även ska loggas i BMW:s centrala system, fråga om det ifall du går till en icke auktoriserad verkstad. |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Förenade Bil tar 3108 SEK för samma service till min 120i. (Förenade Bil är auktoriserad BMW-verkstad i Malmö/Lund/Helsingborg/Ängelholm/Kristianstad). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.