|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag skulle byta batteri, märkte jag att det var vatten i plastbaljan ovanför batteriet, samt några vatten droppar bakom säkringsboxen. Av vad jag läst så kan det bero på dräneringsslangarna från panoramataket som blivit igentäppt av smuts. Men...! Har läst lite olika metoder för att lösa detta, och det verkar vara att skruva lös innerskärmarna bak, sen slita bort och rengöra en gummi "plupp" (eller 2st på vardera sida?). Den andra är att slita upp slangen inifrån bagageutrymmet, sen suga ur smutsen, samt att gummi "pluppen" lossnar inuti skärmen... Vilken metod är enklast/bäst? | |
|
Jag hade problem med igensatt avrinning från motorrummet, typ närmast torpedväggen och mecken löste det genom att blåsa med tryckluft försiktigt underifrån så att säga. Så skiten far uppåt. Så det kanske går att göra samma sak i ditt fall. Hellre än att slita och dra i omtåliga gummi och plastgrejer. Niklas Fransosen |
|
|
"When you have, now this is very technical.... Yank it skyward. It will resist but it will come. Once it comes up you may hear the attachment on the end fall off and into your bumber void. Good riddance." Läste det här: Länk |
|
|
Hej Tar man loss stötfångaren bak ser man utloppet för dräneringen. Det är möjligt att på något sätt rensa eller suga från den ändan. Men troligen sitter skiten längre upp. Jag följde en länk som säger att man måste kapa slangen ungefär där man kommer åt den inifrån bagaget, ungefär som i länken ovan. Man kapar och blåser rent, lägger i en mindre slang som stagar upp snittet och använder krympslang. Gick ganska enkelt när jag hade samma problem. |
|
|
Tack, smart! Bara att snitta upp med kniven, sen in med tryckluft och blåsa rent. Sen som du säger: Trä över krympslang med lim, sen trä in ett styvare rör/slang, sen värma krympslangen! Undra om man kan prova att blåsa uppåt också mot taket? |
|
| Ja, du skall kolla uppåt också, men jag skulle nog hellre suga så du inte flyttar skiten uppåt till ett ställe där det lägger sig och sedan kommer tillbaka med regnvatten. Oftast sitter det nog neråt dock. | |
| Jag har samma problem. Kolla även längst ner under reservdäcket så långt ner du kan komma i plåten, jag hade en mindre sjö där och mpm boxen gick sönder. Tips är att flytta upp boxarna till sidofacken ifall det händer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.