|
|
|
|---|---|
|
Min 33 000-mila saltracer har samlat på sig diverse fel och jag vill veta om det är lönt att kosta på den. Förutom hjullager och läckande kylare har min styrservo och elhiss fram gett upp. Rutan går ner men inte upp och hålls för tillfället uppe med schnygga kilar i nederkant. Vad säger besiktningen om detta? Mvh, Mattias | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Angående styrsystem, det enda jag kan hitta är att på ett traditionellt hydrauliskt styrservossytem kan du få anmärkning på påtagligt oljeläckage och rör/slangar påtagligt skadad. Om det däremot är ett elektroniskt styrservo så får man en anmärkning med bedömningskoden 2 om varningslampan inte fungerar, är ur funktion eller varnar för fel i systemet. För sidorutor hittar jag ingenting annat än att sikten inte får vara nedsatt. Men låter det vara osagt om det finns andra kontrollpunkter som det kan anmärkas på. Notera att det är stor skillnad på vad som ska kontrolleras (och vad man kan få anmärkning på) och vad andra "fått igenom" besiktningen. Om jag får göra en gissning så kommer du inte få en anmärkning på dessa två saker. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.