|
|
|
|---|---|
|
Har gjort föjande slutsats på min bil som inte startar och batteriet laddas inte. när vi kopplade en startkabel från batteriet bak direkt fram till plus kabeln där man normalt sett tar hjälp start ifrån så startar den. så det måste vara någon skada på pluskabeln som går hela vägen från bagaget fram till motorrummet. Någon som haft samma problem? Eller kan det sitta någon säkkring eller något annat emellan som är sönder? är väl dyrt att byta så jag hoppas man kan skarva. Tips mottages!! | |
|
Vilken bilmodell är det? En vanlig felorsak på många nyare BMW är genomföringen/terminalen i batterilådan till ut-/undersidan - där sitter yttre terminalen oskyddad och oxiderar. Om BMW inte har rep.kit, skulle jag söka upp en bra bilelektriker som säkert kan reparera felet utan att byta hela kabelstammen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk Varför starta flera trådar om samma problem? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Sorry Sverige... hittade ej den tråden innan. Johan B det kan vara som du beskriver, det är någonstanns därifrån fram till motorrummet problemet ligger. Vet du om man kommer åt den underifrån bilen(genomföringen)? för är det inte så att Plus kabeln går inne i bilen under typ golvmattan eller insidan av tröskeln? Hittar inget vart kabeln går i bilen, har äve kollat youtube. |
|
|
Du har startat 3 trådar om samma problem på två dagar... Batterikabeln går under bilen, nr 3. Nr 20 är vid genomföringen. Länk Till största delen täckt av skyddsplast. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Känner igen detta från förra veckans incident med en icke startande bil. Den platta batterikabeln som är ansluten vid 20 i Sveriges inlägg hade korroderat av vid anslutningen/genomföringen under bagageutrymmet. Det är ett aluminiumband som är "kabel" med ett rött skyddshölje. Det är gott om plats under bilen för att kunna undersöka genomföringen. Det sitter ett täcklock som kan knäppas av. På min hängde en vattendroppe på täcklocket samt att det hade bildats en del "vitt pulver", då blir man misstänksam. Jag har gjort en temporär lagning medan jag funderar på hur jag ska fixa det permanent. FAF |
|
|
Bilen står på garageuppfarten och lite illa till, så jag ska kolla med en firma om de kan göra en sån tillfällig lösning du gjorde(ifall det är samma fel). Dock pillade jag bort det röda locket du skrev om och det verkade vara insmort innanför med något, typ vaselin... mer än så såga jag inte. Hur gjorde du lakningen? den är ju som sagt platt kabeln. |
|
|
Fick min bytt förra året. Det var i princip helt av vid genomföringen. Blev rätt kostsamt (tack och lov stod säljaren för kostnaden) Tydligen ett vanligt fel att den ärjar sönder. |
|
|
Uppdatering. felet var matarkabeln på undersidan av bilen, den var väldigt ärgad på undersidan. Att nämna är även att på F11 är det ingen kabel utan en aluminium skena som går fram till mottorrunmmet.. Ett tips att hitta felet är att koppla bort denna kabel och se om spänningen kommer till batteriet. Vi tog en lång startkabel och satte på plus polen i motorrummet och drog den till pluskabeln i bagaget, och då laddade batteriet och bilen startade. Så då var felet inringat. En verkstad har nu skarvat med kabel. |
|
|
Bra med återkoppling. Satt genomföringen oskyddad under? Nog är det en kabel allt, även om det är aluminium och flatkabel. Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Är detta specifikt för f11 eller är det samma problem på f10? | |
|
Har just gjort en reparation av den platta aluminiumkabeln bak vid genomföringen så problemet finns på F10. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.