|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min 520D F11. 1. igår startade intebile, och det var flera felkoder 2 bärgaren kom och bilen stratade med starthjälp. dock kvarstod felkoder och p-bromsen lossade ej 3 idag köpte jag ett nytt batteri. Bilen starar ej ändå. men med startkablar från en annan bil startar den. 4 när bilen är igång så är det ca 14 volt framme på den framdragna plus kabeln i motorrummet. medans bak på batteriet är det knappt 12v 5 Alltså, min slutsats, generatorn funkar men den laddar ej fram till batteriet, samt att startmotorn crankar inte med bara batteriet, får den verkar inte få tillräckligt med ström. Frågan är vad tusan är fel? Kopplade bort IBS på minus polen. men det hjälpte ej. Behöver bra tips hur jag går vidare..... Hatar när bilen inte funkar!! | |
| Kolla säkringen som sitter på batteriet i skuffen | |
| Japp.. gjorde ett nytt inlägg nyss... Batterikabeln verkar vara skadad mellan batteriet i bagaget fram till motorrummet... BLÄÄÄ | |
|
Vanligt att genomföringen från batteribaljan till utsidan/undersidan av batteribaljan är dålig - börja felsöka där! Terminalen på under-/utsidan för huvudkabeln (+) är oskyddad och oxiderar sönder... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Uppdatering app felet var matarkabeln på undersidan av bilen, den var väldigt ärgad på undersidan. Att nämna är även att på F11 är det ingen kabel utan en aluminium skena som går fram till mottorrunmmet.. Ett tips att hitta felet är att koppla bort denna kabel och se om spänningen kommer till batteriet. Vi tog en lång startkabel och satte på plus polen i motorrummet och drog den till pluskabeln i bagaget, och då laddade batteriet och bilen startade. Så då var felet inringat. En verkstad har nu skarvat med kabel, och bilen funkar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.