AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
883

Kompressor nivåreglering F11 -12

Jag hjälpte en bekant att fixa fram en ny kompressor till nivåregleringen som gått sönder på hans bil
precis innan en längre europaresa han skulle göra i maj förra året! Kompressorn hade troligen havererat
pga att ena bälgen hade en liten spricka. Köpte en på Ebay ifrån Miessler som kom inom 2 dagar.
Nu verkar det som om den nya kompressorn gett upp.Orsak till detta ännu oklart, men BMW verkstaden som felsökte sa att kompressorn går men låter onormalt mycket. Jag kontaktade Miessler för 2 dagar sen
och skrev på dålig tyska med hjälp av Google translate att jag köpt en kompressor som nu låter illa.
Jag fick bara svaret: säg bara vart vi ska skicka ny kompressor,så tar vi det på Goodwill. Dom sa att kanske
den som monterade den kompressorn inte tittat tillräckligt noga på om luftslangen är hel och att filtret
var igensatt. Dom uppskattar om den havererade kompressorn skickas ner i retur,så det gör jag självklart.

Med detta vill jag bara, trots att jag/vi ännu inte vet vad som hänt riktigt med kompressorn berätta hur
smidigt det var att ha med denna firma att göra. Jag har köpt bälgar och kompressor av Meissler ngr gånger,och aldrig tidigare stött på bättre bemötande av något företag.
Jobbat själv inom serviceyrket många år och vet hur viktigt det är att ta hand om sina kunder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.