|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej En till, sedan ett år tillbaka. Hör kanske inte riktigt till denna tråd men ett forum för oss som äger "klassiker" vore inte helt fel. Mvh Scheckheft |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
En till mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| Okej. Jag också då. | |
|
Hej, inhandlade precis ett finfint exemplar av en E9 3.0 CS-73, svensksåld 9400 mil. Vilket morr - verkligen en härlig kärra. Om ni vet något bra ställe att få tag på delar (ex. Alpina ratt/knopp, BBS split) vore jag tacksam! /Johan |
|
| jag har oxå :) | |
|
Jag med. Finns i Malmö. Länk |
|
|
pompe! jag har ett armstöd till baksätet i blått om du vill byta söker själv ett i svart då jag hittat baksäte i svart skinn bara ett litet förslag om du e sugen :) |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Länk till min finns under My Bmw cars på sidan www.materialhuset.nu mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
KG Sönju |
4st,2cs och 2csi |
|
jag ocksa :) |
|
|
Jag har också en som jag hitta inuti en lastbil i somras, ramlade ur registert för ca 14 år sedan. Renoveras nu med ny regg efter renovering. Richard |
|
|
Lyfter tråden här o nu. Det första inlägget är från 2002-10-08. Sista inlägget är från 2005-03-31, 5år sen! Jag har skaffat mig en 3,0csi-75 ,2010-09-12. Finns det fler som har skaffat en E9? Hur många av er har sin E9 kvar? MvH M A Gott Nytt År |
|
|
Har tre st En 3,0csi -72 En 3,0csi -72 (sollucka och AC) 3,0cs -75 |
|
|
3.0 csa -75 renovering pågår 3.0 csa -74 orginal bil 3.0 cs -72 reservdelsbil Har för många så nån borde jag sälja i vår |
|
| Wow, vad många vi är?? | |
|
Skorpionen, grattis till nyförvärvet! Den är inte Arctisblau möjligtvis? ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Chrome, Tack! jag hann köra ca 5 mil i höstas innan vinteravställningen och nu står den på bockar för översyn. Färgnamnet är jag ganska säker på att det är Nachtblau för Arctisblau är ljusare. |
|
|
Jag fick bara en känsla av att det var min gammla 75:a, men när jag tittade på dina bilder och läste lite om bakgrungden insåg jag att så inte var fallet. Grattis till en bil som verkar vara i ypperligt skick!! ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Hej! Här är en till och ny här på forumet, min 3.0cs -71 Chamonix hittade jag vid en rivningsfastighet strax utanför Kristianstad våren 2005. Det satt en lapp i rutan från ”Håll Sverige rent” med anmodan till ägaren att forsla bort bilen samma vecka annars skulle den gå till skrot på ägarens bekostnad. Den hade klarat sig ganska bra, och har 13 500 mil på mätaren, första gången i trafik 1977 och avställd sedan 1990. Vet inte så mycket om bilens historia mer än att den har gått i Göteborgstrakten sedan ny, och att den enligt tidigare ägare importerades som osåld 71a till Sverige 1977 från en Bmw handlare i Belgien. Någon som känner till bilen JUS---? |
|
|
Hej! Nybliven ägare till en E9. Körde hem den från 08-området i går kväll. CWY... Letar uppgifter om antal E9 i Sverige. Ngn som vet? Finns väl i ngn tråd här på forumet så jag letar vidare...! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.