|
|
|
|---|---|
| Efter ett tag så känns förarstolen att den blir mjuk och jag har Åke i passagerar stolen som känns mycket bättre. Nu till min fråga, båda är el stolar med stolvärme och jag funderar på om det går att byta platser på dem? Dvs förarstolen till passagerar sidan och passagerar stolen till förar sidan? Det finns lite plast där reglage knapparna sitter men funderar på om man inte kan plocka ner dem och sätta dem på motsatta sidan? Det är ju ändå stolar som är med den utrustningen där man borde kunna byta ut den så att säga ifall den går sönder. För dem är vän anpassade med hål på bägge sidor för att kunna sätta dit det på va??? Hjälp mig vill byta sida på stolarna | |
| Öh...Du glömmer en liten irriterande detalj... Du lär ha en sensormatta för airbagen i passagerarstolen, förarstolen har ingen sensormatta... Antingen så trolla du dit en sensormatta under klädseln (lär vara "roligt"), eller så köper du nån "mojäng" som "signalerar" till SRS att det ALLTID sitter någon på passagerarplatsen... | |
| Hur kan man göra det enklaste vägen då? | |
|
Mitt andra ”alternativ” du köper en sån där ”mojäng” på ebay.de tex. Med den ansluten så ”tror bilen” att det alltid sitter nån i passagerarstolen. Jag är inte heller helt 100 på att du kan flytta bälteslåsen på stolarna så de hamnar på rätt sida... |
|
| Reglagen för stolarna kommer även hamna på fel sida å göra de i princip omöjligt å justera stolarna | |
| Reglagen går väl flytta på till motsatt sida har jag för mig | |
|
Har sjäjv tänkt tanken omöjligt är det inte men mycket jobb märkte jag när jag måla om mina stolar. Vill du så gärna göra det så måste du plocka av sitt dynan det är väl den som är mest intressant i ditt fall kan jag tänka mig. Sjäva stolramen eller vad man ska nu kalla den är ju byggt för passa per sida tex fästen för bältet och fästpunkterna till dessa är bygga annarlunda lika så med knappsatsen på sidorna. byta plats för ramanra kan du utesluta om du inte bygger om dessa. Vettigaste är bara byta sitt dynan men den är tyvärr inte lika lätt som ryggstödet som man i princip bara klär på stolen sitt delen ser lita annarlunda ut. |
|
| Då blir det försöka hitta en med bättre sittkomfort på bildelsbasen med så få mil som möjligt då man får tillbaka den goa sittkänslan. Tack att ni skrivit och försökt hjälpa mig med tips. Vi avslutar detta här då. Tack och hej | |
| Jag har rivit ur och bytat plats på framstolarna i min gamla F30 och monterade samtidigt lite svankstöd och annat som jag köpte från BMW. Inget stort jobb, men du måste kunna ta bort airbag- och bälteskoden som kommer efteråt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.