|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en sånhär som ska in i bilen: Länk Någon som vet var jag ska koppla in den för bäst effekt? / Lars | |
|
På returen från värmepaketet till motorn. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tack för svar Sverige! :-) Returledning är nr 7 på denna ritningen, korrekt? Länk Instruktionerna är sådär bra till värmaren, kanske någon som vet detta? 1. Med värmaren kommer två T-kopplingar, som jag antar är för att sätta värmaren parallellt med hela värmepaketet. Varför skulle man göra så och inte bara sätta den i serie med returslangen? 2. Kan man luta värmaren en del eller måste den stå rakt upp? 3. Jag har läst ang andra värmare och bilar att man inte ska starta värmaren förrän tidigast 15 min efter att man stängt av bilen. För att ventilerna till värmepaketet är stängda, och då jobbar värmaren mot dämt tryck. Stämmer detta? |
|
|
Ja 7 1. För att även passa andra motor/värmekonstruktioner. 2. Sätt den så rakt och så långt ner som går. Verkar vara en LF Bros-kopia som Anab säljes. Länk 3. Ja --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Om det inte går att sätta den på slang 7. Finns det någon annan slang man kan sätta den på? Osäker på var den ryms och passar med tanke på vilken vinkel den måste sitta i. |
|
| Vad är det för invändig diameter på kylslangarna? | |
|
Det är 19mm på värmeslangarna. Går även att sätta på nr 8. Kör min "bakvägen". Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Lysande, tackar! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.