|
|
|
|---|---|
|
Har en E61 där sidospegeln på förarsidan tappar minnet efter att man stängt ner bilen. Den går till en annan position än den programmerade när man tycker på minnesknappen. Om jag programmerar positionen under körning och sedan ändrar inställningen manuellt så fungerar återgången med minnesknappen. Problemet gäller endast förar sidan. "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" | |
| Jag har inte riktigt samma fel men ganska ofta står höger spegel i fel position när jag låser upp bilen. Dock återgår den till lagrad position genom att trycka på minnesknappen. | |
| Jag hade problem med min trottoarkantsautimatik på högersidan. Den ställde sig olika hela tiden men precis som ovan fungerade med minnet under färd. Efter byte av spegelmotor fungerar allt perfekt. Lite jobbig att.byta dock då kabelgärvan med alla 9 kadeler skall skarvas! | |
|
Hej, Lägger till en erfarenhet liknande den som Stark Industries berättar om. Högerspegeln ville inte vinkla ned som den skall, och som den tidigare hade gjort. Med BMW Scanner fick jag felkod ”mirror potentiometer passenger side” eller något liknande. Eftersom spegeln tidigare hade fungerat, tänkte jag att potentiometern, den som signalerar till styrenheten hur långt spegeln skall röra sig innan den stannar, bara hade ”gistnat” på grund av för liten användning - funktionen är ju inte alltid aktiverad, om man inte vill. Så jag motionerade spegeln ett antal gånger, upp och ned mellan ändlägena, och då blev det bra. Numera ser jag till att hålla den i form genom att låta funktionen vara konstant aktiverad och hellre tillfälligt stänga av den när den inte önskas. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.