AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.869

Bmw 530d xdrive 2011 köpråd

Hej, var och testade en 530d xdrive på en bilfirma.

Se länk: Länk

Bilen såg ut att vara i bra skick utvändigt samt invändigt.

Bilen i fråga har stått hos firman över ett år.

Prismässigt kunde säljaren sänka priset till 193000.

Gjorde en längre testkörning på 6 mil. Allt fungerar som det ska. Förra ägaren bytte en av luftbälgarna bak innan den lämnades in.

Prismässigt, vad tror ni? Har aldrig ägt bmw tidigare. Vad kan vara bra att veta? Det jag är mest fundersam på är just luftbälgarna. Övrigt verkar 530 serien vara rätt skaplig.

Mvh lars
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Dyr, du får en LCI -14 för de pengarna. Sedan är den väldigt snålt utrustad. Standardstolar är inte jättekul och den har ingen dieselvärmare heller. Jag gav 205000 för min -14 i oktober på bilfirma och då hade den gått 15700 mil med betydligt mer utrustning, ink värmare, dragkrok och sportstolar.

Tror den där är svårsåld just pga avsakaden av drag och värmare, då väljer många spekulanter bort den direkt.

Är den fin och du ändå vill ha den fast den är snålt utrustad så är det bara att pruta, ordentligt.

I övrigt är det bra bilar, kört 1500 mil med min nu och det ända jag gjort är att tanka samt fyllt på adblue en gång. Går finfint.
Fanns ngn inställning i datorn där jag kunde ange två tider, lyckades inte få till det dock, kanske för lite i tanken. Har för mig den hade drag.

Har även kollat på en 535d xdrive -14 som gått 11000. Msport. Men där steg priset till 319

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 535 d xDrive Touring / Navi / Drag Länk

La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
De två tiderna finns alltid där och används för att fläkta ut värmen ur kupén på sommaren. Har den dieselvärmare används de också dock, för värme.. Med Dieselvärmare får du en extra fjärr samt att du kan styra den via en app (om du har den funktionen+abonnemang).

Priset. Ja du borde kunna få ner den 20-30'.

Så runt 170-180 då i pris verkar rimligt.

Är det ngt som är bra att kolla upp?

Den har bra historik

Har pratat med förra ägaren som hade den i ngr år och de var nöjd med bilen.

Den drog rätt mkt vid kortare körning i stan men kom ner till 0.62 under långturen.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Japp det priset skulle jag säga, då den verkar en aning naken. Du kan söka på BMWVIN och slå in chassinumret, så får du fram specen på bilen.

Under 0,6 kommer du knappt med den stora motorn, så det är fullt godkänt.

Luftbälgarna är en klassiker på touringen (sedanen har inga). Huv, framskärmar och dörrar är av aluminium, om jag inte minns fel, så ska du eventuellt kolla efter rost, är det bakskärmar, baklucka och tak. Har för mej att en del har haft problem med rostig baklucka på touringen, men jag har inte lagt så stor vikt vid det, då jag enbart har haft sedanen.

I övrigt är det bara det vanliga med servicehistorik et.c.

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Jag kollade upp utrustningen på den igår och den har varken värmare eller dragkrok tyvärr, om de nu inte eftermonterat dragkrok.

Få ner den minst till 170.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.