|
|
|
|---|---|
|
Automatlådan har alltid varit känslig runt 80km/h och då har man löst det genom att gasa eller släppa gas. (6-växlar) Nu har den även börjar runt 60km/h och 40km/h. Låt säga att du ligger runt 40km/h och det blir nerför backe, då växlar den upp, rätt ju. Men mitt i backen så växlar den ner sen upp igen så håller den på. Extra mycket när man kört den något hårdare. Den kan alltså "ej bestämma sig" . Varför? Vad är fel? | |
|
Hur långt har bilen gått? Typiska symptom för sliten momentomvandlare. Oljebyte i lådan kan i bästa fall hjälpa. |
|
|
Ok tack, Den har gått ca 17 500, Är det något som går att byta eller tom billigare att byta låda? (Om inte oljebyte hjälper?) |
|
|
Den går att byta. Vet inte hur det ser ut kostnadsmässigt, om det är billigare att byta lådan. Känns dock lite väl tidigt att den har börjar kapsejsa efter 17 500. Kanske någon annan kommer med inspel. I vilket fall som helst så hade jag bytt oljan till att börja med, hos en duktig fristående BMW-mek! |
|
|
Ja, jag tänker också att det är lite väl tidigt. Tack! |
|
| Någon som har tips om en, inte allt för dyr, duktig fristående BMW-mek, i Malmö-Helsingborg regionen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.