|
|
|
|---|---|
|
Har två fjärrnycklar till E91an och bilen har dessutom har keyless go. Den ena nyckeln fungerar utmärkt och så gjorde även den andra tidigare. Sen började ena nyckeln få allt svårare att öppna och låsa med nyckelknapparna och nu har den dåliga nyckeln helt lagt av att låsa och låsa upp. Båda går utmärkt att köra med. Är det så enkelt att batteriet i den dåliga nyckeln är slut? Ska prova att köra med den dåliga nyckel isatt i bilen på fjällturen och hoppas den tar laddning igen - men kan det vara något annat som stular? Tyvärr kör jag mest korta turer hemmavid annars så nycklarna laddas korta stunder i bilen. Kan man lägga nyckeln "på" laddaren för eltandborsten eller är det bara önsketänkande att den skulle laddas där? Var är annars alternativen om man vill ha två fungerande fjärrnycklar? Bryta upp den och löda fast nytt batteri från ebay/wish/aliababa? Gå till BMW med vällladdat betalkort och slanta upp för ny nyckel i in- och urkodning? Hur många tusen? Något mer att tänka på eller överväga? /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 | |
|
Eller är det så här enkelt: Låter ju billgare och enkelt DYI. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Hade samma problem på min E91 med Comfort access/keyless go. Bytte batterierna men det hjälpte inte. Lämnade in bilen på verkstad i tron om att det kanske kunde vara antennförstärkaren som krånglade (har läst att det är ett vanligt problem) men det visade sig vara en dålig säkring. /Rickard |
|
|
För min del var det så enkelt som att byta knappcellsbatteriet (2032) i nyckeln som i youtubefilmen. Inte ens ny initiering behövdes. Funkade direkt efter bytet. Alltså borde man inte behöva varva de olika nycklarana för att de ska laddas numera, det som satt i och det jag bytte till är ju inte laddbara något av dem. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.