AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
462

Lätt att byta bromsar runt om?

Hallå, nere i källaren ligger nu bromsskivor (Brembo) och bromstrummor inkl. bromsbelägg + mont. sats. Alltså i stort sätt allt man behöver.
Frågan är hur pass enkelt det är att byta, behövs specialverktyg?, jag har en rep. bok som jag kan gå efter... men jag menar, vissa saker ska man inte röra om man inte gjort det 50 ggr innan. Så om någon gjort ett helbyte av bromsarna, berätta hur det gick!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ser att du bor i Nynäs... flyttade därifrån för ett par månader sedan. Kunde ha hjälp dig...
Jaja, har du en bok att gå efter (haynes?) så är det bara att köra på, "tummen i spåret". Inga problem, ta det bara lugnt och jobba metodiskt.
Lycka till!

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
Japp, Haynes! Låter ju toppen, då ska jag sätta igång snart :).
Du bodde du i nynäs asså.. ok, jo de lär ju inte dröja allt för länge innan man börjar söka sig härifrån själv.. inget ont om själva läget, för nynäs e ju fint, men händer det nåt här.. NIX.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Glöm inte att du behöver en 7mm sexkantsnyckel.

//Ticco

www.ticco.com
Okej, får väl gå ner och leta reda på en sån då.. hoppas att jag har en bara, lär väl gå att köpa relativt billigt annars. Tack för tipset, kan ana att jag märkt att just det verktyget fattades vid ett ganska olämpligt tillfälle annars :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det kan vara svårt att få ordentligt grepp samtidigt som du får tillräckligt moment med en vanlig 7mm insex, bäst är om du kan få tag på en förlängd version. Bland annat Biltema har sådana för 15 kr.
Själv tycker jag att det gick ännu bättre att byta bromsar med en lång 7mm insexbits och ett stort spärrskaft.

Mvh
Okej, Åker ändå förbi Biltema när jag ska mecka imorrn, ska se till att svänga in å köpa en sådan då!
Tack för tipset!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.