AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.562

Kanonservice av Mazda Eklunds bil

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Detta borde BMW ta lärdom av... hur man hanterar kunder!

Av ren tradition har jag importerat mina BMW från tyska BMW handlare de senaste 20 åren men bemötandet från svenska BMW firmor har varit goddag yxskaft! Särskilt Gbg.

Därför servar jag det mesta själv.

Av ren tillfällighet köpte jag en Mazda CX5 från en Mazda handlare i DE 2016 och har sen dess skött bilen på hemmaplan men i december damp det ner en större återkallelse i brevlådan. Alltså bilen har aldrig tidigare sett en svensk verkstad!

Jag bokade tid och döm om min förvåning när de även tog hand om tidigare kampanjer som hade uteblivit av någon anledning i Tyskland! Jag hade ju servat den själv några 1000 mil men det var inga problem bara jag hade kvitton på delar, olja mm.

Byte av vakuumpump, kontroll av kamaxlar, turboblad, oljetryck map. på ev spridarläckage, kontroll av spridare och ev. rengöring av oljesil pump (momentet behövdes dock ej på min) byte av div slitdelar mm. Helt gratis!

Det är service! Nu kommer jag definitivt lämna in den på någon service där i alla fall även om jag kan sköta det mesta. Så vinner man kunder BMW!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Bra gjort men inte konstigt att de gjorde det, de tjänar ju pengar på det!

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Absolut! Mazda betalar Eklunds så lär det vara men kul att Mazda i sig tar in alla oavsett ursprung och tidigare service. Bmw är en helt annan historia tyvärr men det har kanske med kultur att göra.

Jag jobbar med tyskar en hel del och ser samma tendens till viss del så det gäller att skriva kontrakten noga
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.