|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en E46 330 cab och har lite diverse elfel nu när de är kallt. Och har haft detta de senaste tre vintrarna. Airbag lampan lyser alltid Blinker lyser inte i instrument men på utsidan Ibland funkar det ej ett låsa med knapparna på nyckeln Även ibland efter man stängt av bilen Piper något i några sekunder Stereoknapparna på ratten funkar ej Vad kan orsaka allt detta. läst i många forum men inte hittat något direkt. | |
|
Ta ut felkoder och återkom, annars blir det väldigt svårt. Men jag kan gissa lite så länge ;-) Airbag lampan lyser alltid - vanligt är sensormattan i passagerarsätet men med tanke på att vissa knappar på ratten inte fungerar kan det vara släpringen till ratten. Blinker lyser inte i instrument men på utsidan - Kan störas ut av fulkopplade stereogrejer, i nyligen postad tråd var det en Blåtandsgrej som orsakade exakt det felet. Ibland funkar det ej ett låsa med knapparna på nyckeln - dåliga batterier i nyckeln, man kan prova att ladda nyckeln genom att lägga den något dygn vid en tandborstladdare. Även ibland efter man stängt av bilen Piper något i några sekunder - oklart Stereoknapparna på ratten funkar ej - originalstereo? se ovan svar också på airbaglampa samt svar på blinkersproblemet. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Skall fixa felkoder. Men allt detta kommer samtidigt när det går mot plus igen försvinner allt |
|
|
Vanligt vid kall väderlek är just släpringen. När jag funderar så lutar det mot det ändå. Men då borde inte airbaglampan slockna vid plusgrader. Den enda del på e46 SRS som kan "nolla sig själv" är sensormattan i passagerarsätet. Alla andra delar av SRS ger konstant lampa även om felet så att säga reparerar sig själv. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Problem med att låsa/låsa upp, är ofta relä som är trasigt i GM5-modulen men kan även vara problem med mottagning av larmsignalen från nyckeln. Är det samma problem när du använder nyckeln i dörrlåset - dvs. att förardörren öppnas men inte på passagerarsidan? Dessa relä sitter lödade i kretskortet och är inget man bör byta själv om man inte är mycket van vid att löda ytmonterade komponenter - då är risken stor att man förstör kretskortet...finns firmor som gör detta. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.