AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
16.683

Köpa beg M5 tips?

Sida 6 av 7
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Har en av 3 sv-sålda 03:or 6400 mil, garagedrottning (pedant). Kommer bli pappa till sommaren och inser att tiden kommer bli ännu mer begränsad, bilen rullar ca 100-200 mil om året. Blev kontaktad över telefon några gång per år av en stockholmare, gick med förra hösten att bilen skulle hämtas nu till våren efter nyheten, det ekonomiska kunde tydligen inte lösas förrän i höst.. Kan tänka mig sälja till rätt köpare. Blocket har jag inte ork eller tid med, då får den hellre stå kvar här.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad tänker du dig?
Nä...100-200 mil/år är ju rena bruksbils siffror :D. Min ena (Tannen) har rullat ca 65 mil, sedan oktober -14, o 30 av dessa mil har den gått just oktober -14 :D. Så jag snittar runt 15 mil/år i min ägo.

Din bil är fin den kommer hitta sin nya ägare, men det blir nog inte jag för jag har dessvärre inte plats för en bil till, även om jag är sugen på att parkera ännu en bil :D.

Jag tror det är ett svårt val mellan din o den där -02 som diskuterades tidigare. Jag hade nog lutat mot -02, mest för att den har så mycket unik, och ovanlig, utrustning. Jag vet att även din hade massa roliga prylar som andra bromsar, grenrör mm, men jag har för mig att du återställt den o sålt godbitarna? Men som jag skrev, om det mesta av originalprylarna finns kvar till -02 (fälgar, bromsar, fjädring osv) så är den snudd på ett kap. Inte för att jag skulle monterat originalprylarna men jag skulle vilja ha möjligheten iaf.

Du behöver ju inte sälja egentligen, parkera den nånstans där du slipper se den o vips så har din son/dotter blivit 3-4 år o då kan de få åka i en gammal riktig bil som låter o inte bara "viner", det kommer vara uppskattat!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Marw007
jag har skickat PM till dig förut. Jag kan köpa tillbaks den skicka PM om du vill.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Marw007, jag var jättesugen på din för 3år sedan någonting men då bestämde du dig att behålla den, riktigt fin bil.
Catch_me, visst ägde du min gamla m5 med kelleners?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Det var jag som ägde Marw007 M5 innan.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Jaha då misstog jag mig nog, hade för mig att du ägde min lemansblåa innan mig.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20

Hittade en gammal film på min, vilket ljud det var i den. Nostalgi.
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Eftersom ni diskuterat min M5 02/06 UGX851 så kan jag meddela att det är äkta BBS LM fälgar på den. Den som tvivlar är välkommen att kolla det! BMW originaldelar får att få tag på, så att återställa den till "original" torde vara en baggis. Hamannvingen gåt att få bort utan större besvär. "Gnäll" om knappar etc. känns för mig litet skrattretande. Jag kan ordna med BMW-originaldelar till den men då plockar jag bort och säljer de andra delarna separat.
En hel del av originalgrejorna medföljer inklusive Bentleymanual, alla kvitton och Blackvue 2-way Dash-Cam.Glömde i annonsen att bilen är utrustad med backkamera, BMW original och BMW original Hybridbox./Magnus
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Jo "lanab" vill du slå vad om det är äkta BBS LM fälgar på min M5a eller inte. 5000,- har du väl råd att förlora?? Instrumentklustret som du "gnäller" om är helt original.
Däremot är pixelfelen åtgärdade för några år sedan.
Bilen servas och besiktas 7/5 därefter läggs den ut på Blocket och mobile.de
Lanab är en lustig typ, hans mantra är att alla bilar är för dyra, för dåliga eller nåt. Utom de som han ägt eller känner till. YES!

Dawwe

Vad ska jag säga? hans bil är inte såld fortfarande2 veckor efter den satts ut, det är inte bara jag som tänker i samma banor....betalar man i dessa nivåer ska det vara original rakt igenom och den saknar sportstolarna och en ratt som inte verkar original, har inte sett den tidigare så låter den frågan vara obesvarad, Hamann vingen är inte heller trevligt om man vill ha ut dessa pengar, småsaker ja men det påverkar initiala intrycket.

Är väl inget konstigt om det var LM replikor, då bör man som säljare också bevisa det genom foto på insidan av fälgen med stämplarna.

Kan dock tipsa om en M5 som du säkert redan sett som är mycket fin och även trevlig kille, har du pengarna så köp, känner bilen.

Dessutom har du en rätt annons med den röda, men är man dryg och allmänt tråkig så får man inte sålt något.

Länk
På original BBS LM ska det även vara stämplat BBS runt ett av bulthålen
Jag äger 2 st gröna M5 E39, det får räcka så för tillfället. Ja du känner inte de så de måste vara skitdåliga båda två, vi vet...

Du måste visa lite mer respekt mot andra, vräka ur sig nåt man inte vet och hävda det som sanning är sällsynt korkat.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den röda känns som den borde vara betydligt billigare än bara 60tkr mindre. Nästan dubbla körsträckan och enligt annonsen verkar den ha en del brister i skicket.

Sen om båda egentligen borde ner är en annan fråga vi kan ju onekligen konstatera att den röda annonserats flera gånger utan att säljas och den svarta är inte såld än. Nu är inte det här bilar som springer iväg iofs men jag tror den svarta har större chans att gå iväg, kanske med lite prisdiskussion dock.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Den svarta går nog iväg ganska omgående om den annonseras på mobile för motsvarande 28000 €. Hade jag fortfarande letat m5 e39 hade den varit mkt intressant.
thekinglives
Den svarta M5 an går ju inte att kika på? så det är klart den inte blir såld.
Bilen kan ju vara fin, men man får ju konstiga vibbar av annonsen.

Vem är brukaren/ den verkliga ägaren? 60+ "gubben" eller hans grabb?

Phoenix M3

Då faller det tillbaka igen om fälgarna verkligen är original som du säger eller inte, så länge annonsen inte bevisar .motsatsen låter jag det vara osagt, många ägare åker med replikor utan att de vet om det.
Nej nej Lanab du har ju redan bestämt hävdat o garanterat att de inte är original, kom ihåg det. Varför ens slänga ur sig nåt så korkat? Är syftet att "förstöra"? Verka (o)-kunnig? Eller vad? Jag kan absolut inte avgöra på bilderna om de är original eller inte, därav skulle jag aldrig få för mig att skriva så som du gör.

Jag skulle bli förvånad om ägaren inte har koll på fälgarnas äkthet, men det är jag det. Så jag väljer att initialt tro på det som står i annonsen. Skulle jag vara spekulant på bilen så skulle jag självklart kolla upp det själv, på plats.
Ka
135
Karlsson72
E39 M5 '00, VW Up GTI '19
Den röda är min och den har bara brister i skicket om man är otroligt petig (vilket jag är) man blir iofs lite hemmablind, men av alla de andra M5:orna jag sett på riktigt så är min bland de finare iaf. Var på BoS träffen förra året och där var det iaf 20 e39 M5 och hälften var rena buskarna. Jag tog i med priset, 239 är ambitiöst och givetvis lite prutbart men hur många tror du det finns som är påkostade såpass med slitgrejer förutom Dawwes bilar då möjligen ;)

Den har annonserats förr, men jag ångrade mej och behöll den och nekade bud på 215000 i näven förra sommaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.