AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
16.681

Köpa beg M5 tips?

Sida 5 av 7
em
906
em3
M3 cab -03
Dawwe, du är för skön, alltigenom, och du inser säkert själv, vilken "one-off" du är i bilägarvärlden!? OBS, det är inte negativt, jag och förmodligen många andra, uppskattar dig mycket, väldigt mycket, för ditt generösa sätt, att bjuda på mycket kunskap och erfarenhet, främst vad gäller M-modeller några år tillbaka.

Samtidigt förstår du säkert att en del blir "liiiiite" trött på din nästan sjukt överdrivna stil, att byta "allt" i tid och otid, i "förebyggande" syfte, för att (?) dämpa din egen ångest över att om något ev. kan gå fel....så går det fel....

Igen, uppskattar dina kommentarer mycket, förresten, kommer du ihåg när jag just köpt min första bimmer, och var ny på forumet (4-5 år sedan), då hånade du mig hårt ( kanske var jag "ny" och "kaxig", jag vet inte), men jag uppskattar ändå alla dina bidrag till forumet, att hjälpa varandra är stort, för mig...

till slut hände det ....förnuftet ger vika, och KÄNSLAN styr, trodde aldrig det skulle hända..

em3
Lyfter tråden...

I fredags kom det ut en svensksåld 99:a på Blocket för 267.000kr med knappa 9000 mil på mätaren. Annons borta idag vilket borde tyda på att säljaren fick någorlunda vad den begärde? Kan också tagit bort annonsen såklart...

Visar väl ändå på att där finns lite värde i vagnarna? Ligger även en lågmilad 02a ute här på Powerbörsen för 300’. Får se hur länge den finns kvar..?
Jag tycker personligen att den för 300 är snudd på ett "kap" med tanke på alla godbitar (Tubi, BBS, Brembo flerkolvs-ok, Bilstein och ÁCS), under förutsättning att de flesta originaldelar finns bevarade (fälgar & ok främst, fjäderben är ett plus, avgas är nog "borta"...). Ovanligt med komfortstolar inkl massage, samma sak med Alcantara i bagaget. Hade jag haft hälften så många entusiastbilar så hade jag definitivt tittat på den iaf. Det finns dock mindre störande detaljer som ratten, volymknapparna på stereon, takvingen, växelspaksknoppen samt "klibborna", men petitesser i sammanhanget, skulle möjligen vara takvingen som inte kan demonteras/återställas utan att det lämnar (fula?) spår.
Dawwe

Skulle inte säga att 02:an är "ett kap", för dom pengarna ska den vara original och mint till 100%

Kan garantera dig att det inte sitter original BBS LM fälgar heller utan replikor som det gör på dom flesta.

Notera bara instrumentklustret, man har varit och även petat där med kromringar runt det hela.

Och den har komfortstolar, ett stort nej.....den ligger ute länge av en anledning.

Dock skulle jag säga 99:an i Skåne är rätt bil och prickar rätt på allt i min lista, bara köp, rätt ägare också.
Så klart. Det var bara din egna Silverstone o bilar vilka du känner till som kan vara ”mint”. Självklart måste fälgarna vara fejk, det fattar man ju för att de snålat med avgas från Tubi, flerkolvsok från Brembo o sunkiga Bilstein coilovers. Behöver vi nämna att alla ACS delar är kopior? Väx upp Lanab. Du är bara patetisk. Jag utgår från att ägaren (en äldre herre som ägt bilen länge) har lite koll. Har han dessutom kvar alla originaldelar så är den snudd på ett ”kap”, det måste även du kunna förstå?
Dawwe

Har du sett bilen eller pratat med ägaren? du vet ingenting, du bara förutser saker.

Gör din läxa först.

Tänk att jag har pratat med ägaren, har nämligen köpt lite prylar från honom... Du utgår från att allt är lögner, utom om din egna bil eller de "du känner". Jag säger bara att om allt är som det skall o det mesta av originalgrejerna finns kvar så är den snudd på ett kap. Jag vet inte hur fin/ful den är i verkligheten, har INTE sett den live. Men en sak är jag tämligen säker på, den är inte perfekt, men med enkla medel kan man uppnå snudd på "perfektion". Att den har de unika komfortstolarna MED massage, samt Alcantara i bagageutrymmet ser jag som ett stort plus, det gör bilen unik. Du kan ju själv kolla upp utrustningslistan för GJ22570, den är inte snål, säkerligen långt längre än vad din "mint" Silverstone hade, o dessutom Individual, även om det är "fabriks Individual" så var Alcantara i bagageluckan ett väldigt ovanligt tillval, precis som aktiva komfortstolar. Tittar man noga på bilderna så ser man att skivorna bak är även de högst sannolikt inte original, de har slitsar OCH skruvade bells, lär vara likadant fram? Jag gissar (gissar!) att de är en storlek större än original (dvs 355-370mm fram, o ca 340mm bak) o att med anledning av detta så är "BBS kopiorna" 19". Fler frågor?
Orkar inte med dig faktiskt, du är fanatisk.

Regnr UGX8..

Nej Lanab, det är du som inte har vett att försöka förstå. Du skriver ju ner så gott som varenda bil i alla trådar typ "100k för dyr" osv osv. Den enda du skulle skriva gott om är väl på sin höjd din Silverstone. Patetiskt. Jag har ingen aning om bilen blir såld för 300 eller inte, jag vet inte heller hur bråttom det är att sälja den. Faktum är att jag bryr mig inte vad den säljs för, annonsören har säkerligen ett lägsta pris vilket verkar vara 300, men det kan mycket väl ändras om han vill ha en snabb/snabbare affär?
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Haha lanab lanab lanab, kasta inte sten i glashus. Tycker 02an är en av de mest prisvärda m5e39 jag sett på länge. Visst den har några saker jag inte uppskattar som inredning men även endel uppgraderingar som gör en m5 fulländad. Och under 7000mil då kostar det.
Malcus: Precis. Såg att det fanns en 30000 milad -01 som annonseras för 140k. Säg att man får loss den för 80k. Sen gör man den riktigt fin under 3 års tid, byter alla slitgrejer, lackar om osv. Gör man det "all-in" så ligger den på runt 180k när den är klar. Den kan då anses vara "lika driftsäker" som den där för 300k. MEN den har fortfarande en drivlina vilken rullat 4 gånger mer. Men visst skall man "fixa drivlinan" (kamkedja, lager, packboxar vlåda+diff, kardan mm) med så lägg på 50k till o då har man "snålat". Säg att man klarar allt detta för 230k. Är det då inte värt att lägga 70k till för att få en unik bil, med unik utrustning och låga mil? Alla gånger enligt mig. Fast det är klart det optimala är att få den lågmilade för 90k, men då har Lanab första tjing, men jag är säker på att han skulle stå över för den har ju såna där "chromringar" i instrumenthuset.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Angående den Carbonsvarta -02:an för 300'. Den är på ren svenska "snorfin". Avgassystemet ger ett särskilt ljud som jag verkligen gillar! Är lite mer "italienskt". Tycker att priset är befogat!

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Det ÄR äkta 19" BBS LeMans på bilen och stora Brembobromsar runt om. Ingen hype, men jag har drömt om den sedan jag såg den första gången. Inget fan av kolfiberhuven med luftintag och sådant. Men sådant går att byta... Det är ingen kepsnisse som äger den...

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Ännu en lågmilad ute till försäljning... Länk
635CSi: Gissar att det inte är nuvarande ägare som gjort alla dessa "förädlingar"?

Lanab: Gällande din fälg-garanti. Var kan jag claima garantin? Görs det på webben? Eller betalar du ut en summa till alla som gör ett garanti-anspråk nu när det trots allt ser ut som att din garanti kommer behöva gå in o täcka?
Dawwe

Att du orkar, är du frisk eller?
Varför gör du så idiotiska o kategoriska uttalanden utan att veta säkert? Är tanken den att skjuta alla bilar i sank o sedan plocka upp en pärla (vi kan låtsas att den för 300 är en pärla) för småpengar så kommer det sannolikt INTE att fungera. Vi kan skylla på att du hade en dålig dag, igen. Vi nöjer oss med det.
dawwe

Du tar verkligen allt personligt, det blir lätt lyteskomik att läsa dina kommentarer, det är bra att du är passionerad men du kanske bör ta lite distans till saker och ting vad andra skriver.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
2 gubbar som tjafsar om ingenting på ett bilforum *hahaha*
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Känns även som att risken är överhängande att båda dom lågmilarna går på export. Svenska kronan är ju ett skämt idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.