|
|
|
|---|---|
|
Är intresserad att trimma min BMW 520 D från 2016 och har kollat på kcr. Någon som har erfarenhet av de? Finns de några andra bättre? | |
|
BSR har jag använt mig av på mina två senaste bilar (dock Audi, ska byta till BMW under året) och jag är helnöjd. Har blivit en jäkla skillnad mot original. Din bil ska enligt BSR gå att trimma upp till 223 hästar och 442NM. De har 20 % rabatt på sina trim nu, och kostar i skrivande stund 6 392 kronor. |
|
|
BSR är mer avancerade boxar än KCR - dock dyrare. Du har även Steinbauer som inte manipulerar bränsle- och turbotrycket, utan går in och styr öppningstiderna för varje injector i stället - ska vara mycket mer skonsamt mot motorn säger de...kostar också en slant mer än de billiga boxarna. AC-Schnitzer använder sig av Steinbauerboxar för "sina" trimboxar, vilket bör borga för en viss kvalitetsnivå. Men som ofta: "Man får vad man betalar för!" Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har också kört med BSR Steg 1 i min bil sedan 4,5 år tillbaka utan problem. Är nöjd med optimeringen som ska ge 285 hk och 615 Nm... | |
| Varför inte bmw:s egna trim? | |
|
Aldrig box! Kör riktigt trim Smoab, V-tech och Stertman är tre som är bra som jag testat. Bsr har jag testat 2 olika gånger och blev inte helt nöjd, "det duger" men när man testat en bättre programvara till samma bil var det stor skillnad, inte bara på top effekten men även växlingarna. |
|
|
Jag har optimerat min 535D GT till steg 1, 360hp och 690Nm. Måste säga att jag är riktigt nöjd. Detta gjordes via diagnostik uttaget och kan ordna steg1 optimering till BMW. Har nu kontakt med personen som gör det. Han kommer till min verkstad och optimerar när någon är intresserad. _____________________ MVH Robban www.dakis.nu |
|
| Titanmalmo: Vänta tills det är torr asfalt ute med bättre grepp och det vrid. Det är magiskt. | |
|
Lite sugen också men lite nojig vad gäller kamkedjorna på N57:an... Inget som oroar herrarna? ;-) |
|
| Jag åkte fram och tillbaks till Turkiet i somras och det var en fantsatiskt resa. Super härligt när det finns kräm under huvven. Är inte orolig alls men det gäller ju köra med lite sund förnuft. Jag kör precis som vanligt men gasar gärna när det öppet framför en och fin sträcka.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.