AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.602

Byta bil - vad ska man välja?

Sida 3 av 4
Audi RS6 med Performance package, kan du få bättre bil för pengarna? Du kan köra året runt, slänga in barnvagnen om du har en sådan och drar ifrån det mesta på marknaden.

Enda problemet är att dom ligger högt i pris i Sverige begagnade, kombilandet Sverige så klart värderas det högt:-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
En joker skulle kunna vara Alfas Stelvio? Svårt att hitta mer körglädje, i alla fall!

----
BMW CS/SC #6212
Blir en XC60 T5 AWD den här gången. Min första Volvo 😀.
Mycket bil för pengarna tycker jag. Får in alla mina kryss i tillvalslistan utan att sträcka budgeten. Leverans juni/juli lite segt kanske då
Tack för alla synpunkter och tips 👍
Fick du så pass lång leveranstid? När jag kollade i onsdag för leverans i april så hade jag möjlighet att få en slot (via personalköp). Vid närmare eftertanke så skulle det dock inte förvåna mig om dom försökte lura in mig till köp då samma sak hände svärföräldrarna.

Fick dock ett motbud från BMW:

Försäljningspris: 565 833
Avgår rabatt / prisreduktion: -110 994
Nettopris: 454 829

22.5% (20% om man räknar rakt av på hela bilen och inte tar hänsyn till paketen)

Nu ska jag bara övertala frugan, hon är av någon anledning såld på Q3...
Min blir MY 2020 kanske värt att vänta på då det inte är så bråttom min del.
Onekligen fina rabatter hos BMW men vad säger det om deras listpriser?
Tror inte jag skulle kunna beställa en ny idag utan 20% rabatt. 5-serien har legat där länge nu med IE. Som även går att få till andra modeller också.

Skippa Q3 som är riktigt trång och dyr. Utseendet tilltalar men det är nog allt.
Din fru borde ångra sig om hon öppnar bakdörren på den. Förutsatt att ni ska ha passagerare där såklart.
Viken modell dd?

RS6 ovan är en fantastisk bil. Den bästa jag haft.

/Anders
Var och provkörde X3 och Q3 idag igen, och när man kört dom efter varandra så inser man hur liten Q3 är så den är ute ur bilden.

Det X3 hade behövt är en större motor, 25d finns för ett litet påslag men kan inte få samma rabatt på den så den faktiska skillnaden blir större. Ingen av oss är helt övertygade än så ska fundera veckan ut.

Med känsla: X3 20d xdrive
Lyssna på Anders. En fyrcylindrig diesel är endast rolig för driftsekonomin.
En fullastad X3 xDrive 20d lär inte ha mycket ork över.

Vad är rabatten på en X3 xDrive 30d?

Tror fortfarande att en 3l dieselmotor i G30/G31 eller A6 C8 är ett bättre köp.
turbo4ever: Som jag skrev ovan, 22.5% (privat), inte pressat någon offert på 25d eller 30d men skulle gissa att jag skulle få runt 14-15%.

Bilen ska sitta i bilkö, köra släp och köra ungar på diverse aktiviteter i området.

Köade under ett par månader i en M3, nu prioriterar jag kökörningsassistent framför större motor.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
22,5% på privatköp som inte är en demo eller gammal lagerbil. Är BMW nya Audi?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det innefattar ju kampanjrabatter

-------
//Lövet
andreas_lofgren: Ca 20% om man räknar som man brukar göra (dvs allt utom paketen), då försvinner även diverse kampanjer eftersom de som ligger är på paketen.

För något år sen så hade man bara kunnat drömma om 20%, så de vill definitivt kränga bilar.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Daagis, bra val! :)
Ni får gärna tipsa mig om ett BMW ställe där ni får 20% rabatt på nybeställning. Där jag bor får jag max 7 % i rabatt. Går själv i bytestankar.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
dd88: menar du att man kan få 22% på godtycklig BMW?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Självklart får man inte 22% på vad som helst utan det är enbart på bilar där generalagenten går in med särskilda kampanjpengar och i kombination med ramavtal.
Länk
Lövet: Det är ett privatköp, men i övrigt så stämmer det säkert att BMW går in med stöd. Som jag förstår det är det en oregistrerad bil som står i hamnen, finns tydligen ett gäng.

X3 20d med xline, Connected-paket och lite småplock som drag, hifi, svart innertak, elvärme i ratt.

454 829kr kontant eller 6478kr per månad privatleasing 3 år, 6000 mil (totalt). Skatt och försäkring tillkommer.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vänta här nu, är det privatleasing du jämför med? Det är ju helt annorlunda eftersom man kan hälla i hur mycket rabatter som helst utan att det sabbar restvärdet på marknaden. Bilen går ju tillbaka till ÅF sen.
Som jag skrev ovan, privatköp eller privatleasing. ÅF struntar i vilket, de vill bara bli av med bilen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Blir lite hårklyveri nu men det gör de faktiskt inte. Vid privatköp säljer de "hela bilen", vid privatleasing säljer de bara leasingbetalningarna under själva löptiden, sen kommer ju bilen tillbaka igen. Dvs de behöver sälja bilen igen för att bli av med den till 100% ur balansräkningen.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.