|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Slår ett slag för Cadillac CTS: Länk |
|
| Inte när 95% av försäljningen är Avant ;-) | |
|
Köp en Ateca Cupra 4wd suv med 300hk eller Leon med samma drivlina. Alternativ en Superb 280hk 4wd i samtliga får du MKT bil för pengarna |
|
|
Fick helt ok pris på en X3 20d xdrive med lite nödvändig utrustning. Försäljningspris 565 833 Avgår rabatt / prisreduktion -98 823 Nettopris 467 000 Ska ta med frugan i helgen och provköra. |
|
|
Bra där @dd88! Den är väl inte heller fel, finns mycket att välja på idag minst sagt. Det skulle vara kul att prova något annat än BMW den här gången men jag verkar alltid hamna där till slut ändå. I ett försök har jag ändå bokat provkörningar för XC60 och även V60. Inte för att Volvo skulle bli billigare på något sätt men ändå. |
|
|
Som förare av förra generationens X3 (F25) så måste jag säga att nya Volvo XC60 är riktigt, riktigt bra. Volvo har verkligen fått till en bra körkänsla i de senaste modellerna. XC60:n kränger lite mer i kurvor än X3:an, men i övrigt är den kanon att köra. Gillar även stolarna bättre i XC60. Nackdelar är väl att bagageutrymmet är mindre i Volvon och att fönsterlinjen är väl högt uppdragen för min smak. Föredrar "Range Rover" stuket i BMW:s X-modeller med stora glasytor och låg fönsterlinje. Sen är tyvärr bakdörren en del av bakskärmen, vilket gör att dörren blir rejält skitig. Nya Audi Q5 är också en bra bil, men jag tycker nog att körkänslan i Volvo är snäppet vassare. |
|
|
En X3 20d gäsp du kan få en Kodiaq RS för dem pengarna |
|
| Kodiaq RS är säkert en förträfflig bil om man vill ha en Skoda, men nej det är inte aktuellt. | |
|
"En X3 20d gäsp du kan få en Kodiaq RS för dem pengarna" En Kodiaq RS ger väl mer HK och utrymmen för pengarna, men i övrigt tror jag nog BMW:n är ett trevligare val. |
|
|
Jag har fått en fin möjlighet på en A6 men den är FWD. Jag hade väl någonstans tänkte mig Quattro. Med reservation för en löjlig fråga då.... Är det en miss att ta en FWD? Dom fungerar väl också? Har inte tänkt så mycket på det här tidigare då jag åker mest själv. Men numera sitter både mitt och andras barn ofta i bilen så jag har väl blivit lite ängsligare kring det. Kanske inget big issue.... |
|
| Jag har provkört båda i vinterunderlag och jag hade inte tagit en framhjulsdriven, quatron är mycket stabilare. | |
|
Daagis, precis som du säger: ”Det skulle vara kul att prova något annat än BMW den här gången men jag verkar alltid hamna där till slut ändå” Det är inte möjligt att argumentera mot det så koncentrera dig på vilken BMW-modell du vill ha istället. |
|
|
Ang fwd så har de funkat för familjer i 40 år. Så du ska nog klara dig med de. Själv kom ja tom till fjällen med min trots dubbfritt 😋 |
|
|
Tror väl också att jag klarar mig bra med FWD men när man ändå håller på så att säga. Gillar A6 skarpt men priset ställer till det minst sagt. Kanske får släppa det spåret då jag redan fått plocka av alldeles för mycket utrustning för att komma nära 500'. Väntar in en sista offert från en säljare där jag har lite extra sympati, spännande att se var den landar. Ska prova lite volvo nästa vecka också sen är det eventuellt så som @MUC skriver... :) |
|
|
Var iväg och provade en XC60 T5 AWD och tyckte den kändes riktigt bra. Nu är jag inte superförtjust i SUV:ar men jag skulle säkert vänja mig. Naturligtvis tog jag en offert där jag faktiskt fick in allt jag ville ha och några saker till :) under 500'. Jobbigt nog så kan jag ändå inte bestämma då jag verkligen gillar nya A6:an så det står väl mellan dessa. Väldigt svårt med bilbytet den här gången.... |
|
| Nya XC60 är en riktigt fin bil. Om du inte gillar SUV, varför inte kolla på V60/V90 också? | |
|
Jag har nya A6-an 45 TDI 231 hk som är en riktigt fin maskin och bilen i sig tycker jag är betydligt trevligare än G31. XC60 är också en mycket trevlig bil. Jag har haft D5 som går riktigt bra, men det är ju en annan typ av bil än A6. Men båda är riktigt bra bilar. Jag skulle ex. vis välja A6 framför G31 och XC60 framför X3 (som jag inte alls gillade när jag provkörde i somras en 20d). /Anders |
|
| Anders, vad var det som du inte gillade med X3 20d? Är ju inget fartmonster men tycker ändå att den var kul att köra | |
|
Det var nog mest helhetskänslan. Jag hade kört rätt mycket XC60 och XC40 dessförinnan och mot bakgrund av prislappen på X3 så tycker jag den är nästintill hutlös. Eller var. För jag ser att man justerat priserna en hel del nedåt på många som ligger på Blocket (ungefär som alla nya BMW numera). Men det var nog mest motorn som jag inte gick igång på. Då hade jag kört Volvos D5 och D4 vilka heller inte är några körmaskiner men funkar bra i de bilarna. Men visst, en M40d heter den väl på X3 vore ju mumma och skulle räcka bra. Länk Men 700 tkr för en X3-a är mycket pengar även om den väl i princip snart är jämförbar med tidigare X5-or. Men den ser läcker ut och är säkert kul att köra, men ändå rätt liten invändigt. /Anders |
|
|
Jag har utgått ifrån de bilar jag tycker ser bäst ut i min mening. XC60 är riktigt läcker och dessutom tyckte jag inte den var speciellt vinglig som t ex den Q3 jag provade tidigare i år. Audis Q5 ser ganska trist ut i mina ögon, säkert en bra bil det med men den går bort. X3:an är tokful med de där enorma njurarna, skulle behöva smyga upp på bilen bakifrån för att kunna leva med den uppsynen. Antagligen en kanonbil det med. När det gäller A6:an så är det sedanen jag vill ha. Kan inte sätta fingret på det men jag gillar verkligen hur den ser ut (med min spec) Kanon och köra dessutom. V60 har jag också kikat på men jag vill inte ha en kombi det här varvet. Eventuellt skulle S60 vara ok men när kommer den? Tillverkas i USA också vad jag vet så leveranstiderna lär ju inte vara nådiga... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.