|
|
|
|---|---|
|
köpt massor av reservdelar till mina BMW från Mister-auto, snabba leveranser, grymma priser och allt passar. Då har det varit delar från Bosch, Brembo, Monroe osv. Beställde nu nya skivor och belägg till morsans Hyundai och tänkte att iom att hon bromsar typ en gång i veckan så duger deras eget märke Bolk(made in china), oj vad fel det var, urusel passform...min mek fick lägga en timme extra bara på att slipa och trixa för att få dit delarna, de hade rätt form osv..men 1.2 mm för tjocka/breda osv. Gärna MA, men inte Bolk | |
|
Låter mer som att det är fel delar...många gånger finns bromsklossar till samma bilar i flera utföranden men med olika storlekar/mått. Jag skulle reklamerat, men det är väl iofs. för sent nu... Men handen på hjärtat - hur många kronor tjänade du på att köpa billigaste möjliga? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tänker mer, att det var rätt delar men med dålig passform. Sparade....nån hunka och kommer inte hända igen, mitt misstag. Gillar MA och kan rekommendera dem, undvik Bolk och köp kvalitetsmärken till bra priser från dem. /P |
|
|
Jag har också gjort misstaget att köpa de billigaste delarna för man tror ju att grundläggande saker som yttermått m.m. borde vara samma. Men ack nej, man får verkligen vad man betalar för. Bromsklossar man är tvungen att fila ner fästena på för att de inte ska vara fastspända trots att de är klipp nya, kupefilter som kollapsar när de blir våta, avgassystem som är sönderrostade efter 2 år o. s. v. Tyvärr händer detta även om man lägger sig i mellanprisnivån, så vill man ha riktiga grejer blir det till att casha upp. |
|
| det verkar så. | |
| beställde idag 4 nya Monroe stötdämpare till gamla BMW'n från MA, totalt 2154 sek inkl frakt(med min "exklusiva" 25% rabatt). Det får nog sägas vara ett bra pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.