|
|
|
|---|---|
|
Hej igen. Jag försöker få fram vad som är fel men trots att jag raderar felkoden så återstår felet. Ljusen på min bil ska följa dit jag svänger. Problemet är att vänster ljus lyser åt vänster direkt från start. Lägger jag in backen så går det tillbaka till mitten, och sen igen till vänster när jag lägger i drive. Höger fungerar som det ska. När jag svänger åt höger så går vänsterljus åt höger men stannar i mitten. När jag svänger åt vänster så är det bara högerljus som följer då vänster står redan fullt till vänster. Någon som har råkat ut för liknande fel och kan veta vad som orsakar detta fenomen? _____________________ MVH Robban www.dakis.nu | |
|
Jag har likadant på min E61. Det ska fungera så. När man kommer upp i hastigheter runt 50 km/h flyttas den vänstra ljuskäglan åt höger till normalläge. Detta för att man ska få en bredare ljusbild vid lägre hastigheter. Testa att manuellt slå om ljusvredet från "A" till läge "halvljus" när du står stilla. Då ska den vänstra ljuskäglan flytta på sig till normalläge. Men då tappar man den adaptiva funktionen istället och strålkastarna fungerar som vanligt halvljus utan kurvljus. |
|
|
tack för svaret... man lär sig något nytt varje dag _____________________ MVH Robban www.dakis.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.