|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag behöver byta taktyget (vet inte ens om det heter så) på min 635csi -86. Jag har även sollucka. Undrar var man kan köpa kittet och undrar om det är svårt att byta själv? Någon som har gjort det tidigare? | |
|
Länk Vet inte om du är hjälpt av detta innehåll? |
|
|
Hej US och tack för ditt svar! Denna manual har jag redan. Jag var ute efter någon som kanske hade gett sig på detta själv eller har någon bra DIY sida på nätet. |
|
|
Hej! Har skummat lite på nätet efter svar, och för att göra detta "by the book", verkar det som att man måste genomgå tämligen omständiga steg för att få detta gjort. Av vad jag har läst så måste både vind-/bakruta samt paneler-/tyg till takluckan demonteras (Verkar som att innertaket skall spännas på något sätt kring taket, för att kunna göra detta måste ovan demonteras). Såklart ska beslag och andra delar som sitter kring innertaket demonteras. Verkar inte vara ett jobb man gör på en kväll, går säkert att göra på något annat sätt, men enligt de källor (andra forum) jag funnit så verkar det jag skrivit ovan vara det rätta sättet man gör det på. Tror detta jobb kostar mer än vad det smakar (beroende på hur petig man är), då demontering av vind-/bakruta innebär nya chrome-lister (ingen fika-peng direkt) och andra dyra delar. En av få originalinstruktioner jag funnit är denna: Länk som presenterar hur man demonterar delen vid solskydden. Har lite fler instruktioner för takluckan om så är intressant. Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt! Källa på från en av forumen: Länk |
|
|
Hej, Det var detta jag befarade... Tack för ditt svar!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.