|
|
|
|---|---|
|
Hej, har köpt en svart F34 320D GT M-sport -14 som hämtas ut på fredag. Mottar gärna lite tips och info, även svar på vissa frågor nedan :) *Vill gärna veta hur ägare till samma bil upplever den *Finesser/egenskaper värda att nämna och det ni gillar mest med bilen kan vara kul att få info om *Kända fel och värt att tänka på? *bromsklossar bak behöver bytas, är det bara att beställa nya och byta ut eller ska annat också utföras/bytas? Hur matas bytet in i systemet på bilen så det står "ok" -bara hos BMW eller kan samtliga verkstäder göra detta? tips/länk på kvalitets klossar uppskattas *Vill gärna montera en läpp på fronten så bilen får vassare utseende, mottar gärna tips/länkar på snygga och passande splitters/läppar. *Tips på annat som förskönar utseendet på bilen både invändigt och utvändigt mottas gärna Tack på förhand. | |
|
Trevligt! Kör sedan 1 år tillbaka F34, först hade jag en 15 men den hade elfel som aldrig gick att lösa så blev återköp. Sedan blev det en 16 LCI. Otroligt nöjd. Har kört X5 och 2 5 serier innan men gillar denna bäst. Visst - lite bullrigare men stor körglädje. Har bakåtvänd barnstol bak några dagar till och en polare på 190 kan sitta framför (inte hel bekvämt men går). Riktigt bra bagage. Åkte på bromskivorbyte nästan direkt på den jag har nu, runt 3000 mil. Bilhandlarn stod för bytet på garanti. Även Turbon byttes direkt efter köp, fel konstruktion från början så insuget är ombyggt ny (garanti), tror det är på LCI motorn. Vingen är jobbig nu på vintern, blir is som gör att den inte vill gå upp men sökte här på forumet och tipset blev att alltid ha den uppe under vintern - då slipper man det problemet. Läste igår att det inte blir någon mer 3 serie GT så njut på! Många har åsikter om utseendet, jag tycker det är svinsnygg med M paket, rätt fälgar och snygg färg! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.