AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.715

Uppdatera Bluetooth / USB mjukvara?

Förut kunde man gå in på bmw.se/update och ladda ner ny mjukvara rörande sin mobil. Jag la den sedan på sticka och kunde sedan uppdatera bilen. Det verkar inte gå att göra längre. Jag har en ny iPhone och en del funktionalitet funkar inte längre dessutom så kan jag inte koppla upp mig via USB-kabeln längre.

Någon som har insikt i frågan?

Jag har en X3 (facelift) 2014 och en 330e 2016.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jodå, det är kvar, men man har flyttat det till Connected Drive-portalen: Länk

När jag loggat in på min bil ser jag valet längst ned till höger under rubriken "Kartuppdatering"

----
BMW CS/SC #6212
Jag gör antagligen något fel eller så har du nyare bil än jag.

I den högra kolumnen har jag (för min 330e):

Laddningsalternativ
Hantera smartphones
Skicka anteckningar till bilen
Skapa e-postkonton
Kartuppdatering

För min X3 ser det likadant ut förutom att "Laddningsalternativ" givetvis saknas.

Tack.

Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Det finns kvar utanför CD också men rätt adress är väl Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
patrikt - my bad! Trodde det valet fanns även på litet äldre modeller. Då blir det att använda länken som KrilleKill postade.

----
BMW CS/SC #6212
Tack för hjälpen. Hittade en uppdatering till min X3.
Nu har jag uppdaterat mjukvaran på min X3 och det gick bra. Listan med uppringda samtal finns nu tillgänglig i bilen.

Mitt enda aber är fortfarande att jag inte kan koppla upp telefonen via USB i stället för via bluetooth. När jag kopplade telefonen via USB fick jag upp en Spotify app som visade skivomslag mm. Under connected drive står det att USB stöds inte samt att snap-adaptern inte är inkopplad. När jag kopplar in telefonen så laddar den men i övrigt händer ingenting.

Visst kan jag kontrollera Spotify via blue-tooth men jag tycker att ljudet är lågt och att det var bättre funktionalitet när jag körde via kabeln. Någon som vet något eller måste jag helt enkelt köpa en snap-adapter.

Tack,

Patrik
Ti
3
Tinge1tange1
320GT (F34) -13
Hej!
Har liknade problem med att något inte funkar efter att jag bytt till iOS 13.4 på en IPhone 8. Efter uppdateringen slutade samtalslistorna att överföras och laddning via bilens inbyggda USB uttag upphörde att fungera. Har sedan dess gått upp till iOS 14.4 utan att någon ändrats till det bättre. Verkstaden uppgraderade bilens mjukvara till senaste utgåvan. Det enda som hände då var att USB-laddningen började funka igen. Samtalslistorna är fortfarande borta. Telefonboken synkar som tidigare. Bara samtalslistorna som inte hänger med. Tycker mig också märkt en sämre ljudkvalitet i telefonsamtalen. Har provat med andra iPhones också och det verkar som att alla över iOS 13.4 inte funkar korrekt. Under 13.4 funkar bra. Android funkar bra. Någon idé om vad detta kan bero på?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.