|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har någon erfarenhet av denna modell? Finns det ens någon i Sverige? Jag funderar på att importera en från Tyskland och skulle vilja veta vad jag behöver tänka på. All kunskap tas tacksamt emot! :-) | |
| Importerandet i sig är inga problem, läs på innan och handla från en auktoriserad handlare så är det hur lugnt som helst. Jag tog hem min nuvarande bil i slutet på 2017 och det var ett äventyr jag inte vill ha ogjort, skitskoj! Rent ekonomiskt börjar det väl vara på ett ut, kurs på Euro vs kronan mm, men som i ditt fall där modellen inte finns i Sverige är det ju en annan sak. | |
| Tack men jag tänkte mer specifikt för modellen. Om någon har erfarenhet av att importera denna till Sverige och vad som krävs för att få registrera den. Den såldes ju bara i Nordamerika och är specad för den marknaden. | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Hej, tog hem min M3 E93 från USA 2011. När det gäller USA import så måste alla ”klister lappar” med USA godkännande finnas kvar. Man reggar bilen ”för eget bruk” här i Sverige, då duger alla USA godkännande utom ljud värdet. Där får man boka en ljudmätning av bilen i Sverige. Kolla med SFRO var det gå att göra detta där du bor. Sedan får man programmera om lysen (blinkers) samt troligt byta lampvredet så du får knappen för dimbakljusen. Borde inte vara några större problem att kunna ta in denna bil så länge man använder regeln ”för eget bruk”. Man får ta in en bil per 12 månader med detta undantag. Hör av dig om du vill ha mer info hur jag gjorde, och vad det kostade. |
| OK, tack! Jag kollar i Tyskland till att börja med men om inget dyker upp där så kanske det blir aktuellt att ta hem en från USA :-) | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Ja det var ju lite roligare att handla i USA 2011 när $ stod i 6 kronor i stället för som idag 9 kr....... 50% dyrare idag. |
| Ja med Kalle Anka regering får man leksaksvaluta... | |
| Ja det är ju fan att man ska gå och snöa in på bilar som inte går att få tag på i Sverige när man måste betala med svenska zloty... | |
|
Dessa bilar såldes enbart i USA. Men det finns en handfull till salu i Tyskland just nu. Om jag ska importera en X1 xDrive35i från Tyskland (som såldes ny i USA), kan jag åka på någon form av patrull då? Eller är devisen att är den godkänd i Tyskland/EU så är den automagiskt godkänd i Sverige? Verkar vara en riktigt kul bil med en spännande drivlina! Sugen på X1 igen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.