|
|
|
|---|---|
|
Hej, min Webasto in min 520D F11 har börjat ryka kraftigt vid start. Går autostart funktionen att stänga av på något sätt,eller finns det en säkring man kan rycka ? Det ryker så kraftigt att man tror man har en motorbrand så vill koppla ur den tills jag har tid att lämna bort bilen till verkstaden :) | |
|
Det är normalt att den ryker vid start det gör min med och andra bilar jag har haft med. Dock inte xtremt varar någon minut om man står vid tomgång precis vid start. |
|
|
"vitrök" tenderar att uppstå,när man använder Webaston under kortare sessioner. Kör den i 30min några gånger i följd,så upphör förmodligen denna rök. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Brännkammaren är slut och behöver bytas. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Min ryker också nån minut. Men sen slutar det. Men inte så kraftigt som du beskriver det. Luktar äckligt som fan förvisso. |
|
| Hasso: om brännkammaren är slut kan det påverka hur varmt luft den ger i kupén? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Den brukar oftast stanna och måste låsas upp om den blir riktigt dålig. Böt på en eberspächer häromdan som bolmade rejält när låste upp den. Efter brännkammsrbyte så rök den första starten och fick gå i ca 35 min tills röken la sig . Efter omstart 2 timmar senare så syntes ingen rök alls i princip. Var en Volvo körskolebil så den värmaren lever ett tufft liv Dålig förbränning kan säkert ge sämre kupevärme ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
@hasso Ja,vi verkar ju ha liknande erfarenheter av Dieselvärmare. De mår bra av att gå länge,annars tenderar brännkammaren att "gå ner" sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.