AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.790

Kopplingsbyte BMW 318d f30

BMW konstaterade att det behövdes en ny koppling i min bil eftersom jag upplevde att koppligen tog högt upp och huggades vid kallstarter.
BMW ville ha circa 11k för arbetet ink material
Frågade de på mekonomen hur mkt det skulle kostar och de ville ha circka 9k
Sen så frågade jag autoexperten men de ville bara 5.500 ink material och arbetet.

Min fråga nu är vfr det skiljer så mkt i pris? Om jag nu väljer att göra arbetet på AutoExperten. kan man vara säker på att det är ungefär samma jobb med samma kvalite som görs där som skulle ha gjorts i ett BMW verkstad.

Vad har ni för erfarenheter från autoexperten?
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Tyckter 5500 låter för billigt kanske tillkommer moms på det man vet aldrig nu för tiden. Runt 9-12 k låter rimligt antar dem måste lyfta motorn så då rinner blir det ett antal timmars arbete.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag kan inte tänka mig att de behöver lyfta motorn. Däremot måste växellådan ner.
BMW kan säkert ha mer än dubbelt så hög timdebitering och tiden är densamma. Så 5.500 kan vara rimligt. Sedan måste du bilda dig en uppfattning om verkstaden verkar seriös eller inte.
tr
131
trexen
320d E-91 2009
Hade samma problem tidigare med min bil 320d E91 -09

hackade iväg lite men sedan var det något som hände på E4an och det blev obalans i bilen.
Åkte förbi BMW, meken sa att det till 99% var Flywheel (Twin Mass Flywheel)
Frågade vad det kosta......(29k) ville de ha, ringde vidare o kollade, allt mellan 14-31k.
Beställde från UK Orginal för 4900kr o en jag känner fixa det för 4000kr inkl moms
Det är typ 8st bultar.
Att få ner lådan på F30/f31 är toklätt. Tar max 1tim så stå står lådan på backen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.