AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.593

H7 LED till E46, erfarenheter

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Hej.

Jag tänkte uppgradera gammelbilen med några ledlampor för hell och halvljus. Vad säger ni om olika H7-ledvarianter? Billiga, dyrare, olika märken. Är dom lagliga i sverige? Bättre ljus? Spridning? Jag tänkte kolla upp innan köp så jag ite köper något skit eller något som inte går igenom besiktningen eller är rent utav olagliga.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Olagligt på halvljus, ger fel ljusbild och i många fall ger det inte ens bättre ljus än vanlig halogen pga ogynnsam användnining av reflektorn. LED ser coolare ut eftersom de är vitare och mer intensiva men det användbara ljuset på vägen ökar oftast inte.

Vill du få bättre helljus så är det bästa att gå på extraljus/LED-ramp eller xenonkonvertering av helljusen.

-------
//Lövet
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Laglig blir det aldrig på halvljus.
Men hur själva ljuset blir beror på vad du har för strålkastare.
Har du modellen med lins funkar det riktigt bra, tex Diodhuset har LED gjorda just för linsstrålkastare. Har det själv på min firmabil, ljuset blev typ dubbelt så bra, ljudbilden är som tidigare, har kollat den i en ljusinställare på verkstad, och den skulle bli godkänd på besiktningen, förutom att man inte får byta.
Har du reflektorstålkastare funkar det inte bra, framförallt får man ett bländande ljus. Igår oxå väldigt konstig ljusbild.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Tack för er input! Jag har reflektorstrålkastare så då är det bara att glömma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.