|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det finns någon bra guide för att byta turbo på en 320d-09? Har försökt att leta men hittar ingen någonstans? | |
|
Försök med: Länk |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
finns lite material på youtube inte så svårt men man bör ju ha skruvat lite i bilar innan sök på turbo change eller turbolader wechseln bmw |
| Vad har du för motorkod? | |
| 320d -09 har en N47 under luckan | |
|
Jag har tillgång till arbetsbeskrivning för turbobyte men det är för hela världens marknader så jag behöver exakt nr: N47D20A, N47D20O0, N47D20O1 eller N47T?? Slå in ditt regnr på Meca eller Autoexperten så brukar hela motornumret stå där. |
|
|
skumarne, enligt autotjänst så är motorkoden N47D20A. Det verkar inte vara jättekrångligt att byta turbon men om du har möjlighet att dela med dig av arbetsbeskrivningen så vore det jätte sjysst. Kan du skicka den på mail? Min mailadress är bosse.backman@icloud.com |
|
|
Nej inte så krångligt men kan vara bra att ha alla moment. Har mailat några PDF'er nu. |
|
|
@skumarne Lust att maila till [trexen@hotmail.com) ? tack på förhand //M |
|
| Bytte turbon på en sådan för 1,5 år sedan, finns bra guider på diverse forum och för mig det fanns något på tuben med. Det är väldigt smidigt, knappt ens trångt :) Glöm inte att rengöra IC och tryckrör osv om den tryckt ut olja åt det hållet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.