|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har nu haft min Z4-03 sedan 2016. Jag gillar bilen och tycker fortfarande att den ser snygg ut. Dock har jag funderingar på att förnya mig lite. Har tankarna på nåt runt 2008-2010. Först har jag funderat kring Porsche Boxster och MB SLK 280/350...men båda bilarna har ju tyvärr ganska stora motorproblem ( IMS-lagret på porschen och balansaxeln på MBs V6or. Därför har jag nu börjat fundera på BMWs E89. Är det någon som har lite info om bilen, ifall den är bra...vad man skall se upp med...och ifall det känns som ett byte uppåt jämfört med E85an. Tacksam för svar Izzy | |
|
Hej, E89 är ju en helt annan bil/upplevelse än E 85. Är nu inne på min andra, bytte förra våren till värstingen 35iS, hade tidigare 23i vilken kändes lite undermotoriserad. Tekniskt sett inga konstigheter varken med den gamla eller nya.(Bytte tändspole på 35is men i övrigt inget.) Aldrig haft några bekymmer med hardtop mekanismen som man kanske skulle kunna tro, detta under av mekanik skulle krångla, men icke. Härlig bil, gedigen känsla. /Mats |
|
|
Hejsan. Tack för svaret. Det låter toppen. Känns helt rätt med E89 som nästa steg. Jag har noga kollat upp konkurrensen från MB och Porsche....och om man kollar bilar till runt 2009 så har båda potentiella motorproblem...om man inte vill ha en 4a förstås. Jag är jättenöjd med min Z4 -03....och känns logiskt att byta till en E89 nu. Izzy |
|
| Har en 2.3,känns helt rätt. Haft den i nästan 6 år, inga bekymmer. Gillar plåtcabben, känns som en kupe,när taket är uppe. | |
|
Hej, hade en SLK320 som jag körde genom europa med. Hade plåttaket uppe hela resan, och vi hade vår hund i knät i 700 mil. Gick hur fint som helst. Känns som om man borde göra om den resan....fast med en Z4 Izzy |
|
|
Har ännu inte bestämt mig om jag skall behålla min gamla bil ett år till eller slå till på en nyare Z4....När jag ser den gamla i garaget så ser den så snygg ut. Izzy |
|
|
Testa annars att gå upp till 06-08 faceliften hel del uppdateringar och nyare motorer. Sen slipper du även det tunga plåttaket. Jag går i funderingar att lägga ut min 3.0si men vet att jag kommer sakna den som fan så fort garget är tomt. Mike |
|
|
Ja, Jag skall fundera lite till...fortsätter att putsa på bilen inför våren så länge : ) Izzy |
|
| Gjorde bytet till e89 i våras. Det är en himla skillnad mellan e85 och e89. e85 känns råare och mer som en renodlad sportbil medan e89an är lite mer komfortabel....Båda är lika kul eg. tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.