AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.381

Värde på en 116D från 2010?

Hej!
Jag äger en BMW 116D från 2010 i vad jag tycker mycket bra skick! Fullservad och med fräscha vinterdäck på lättmetall och ganska välutrustad och fräsch.

Dock behöver vi en större bil och en bilfirma erbjöd sig att byta in den för 60000kr.
Är det ett okej pris för ett inbyte?
Jag tycker mig ha sett att de kostar omkring 100000kr på firmor och kanske 75000kr privat. Stämmer det att de brukar gå där i krokarna?
Om nu priset är jättelågt - är det svårsålda för kanske 75000kr eller hur ser marknaden ut? Jag har inte så mycket tid och kraft att lägga på en försäljning (har smått på ingång).

Jag kan tillägga att jag tänkte byta in den till en Volvo V70 från 2011, som de vill ha 110 000kr för. Så allt som allt blev det 45000kr emellan (jag fick 5000kr i rabatt).
Låter det fair?
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
1) Miltal?
2) Skick på sommardäck?
3) Antal ägare? Svensksåld?

Vill du inte lägga ned tid på försäljning så är ju ett inbyte smidigt och då får du räkna med att byta in den billigare än vad de säljs för privat.
Tack för svaret!
Den har gått strax under 12000mil. Både sommar och vinterdäck är på lättmetall och har gått två säsonger. Nokian vinterdäck på dubb.
Jag är nog fjärde ägaren i pappren, men det har varit jag och en familj till som haft den ”på riktigt”.
Den är svensksåld och fullservad på Bmw.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla på bilpriser.se och knappa in din bils uppgifter med utrustning etc.
De brukar ligga ganska rätt när det gäller "vanliga" bilar, men de anger försäljningspriset.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tack för svaret!
Jo, den har jag kikat på! Men kollar man runt på Blocket och bilweb och allt vad det heter, så får jag det inte riktigt till att stämma. Volvon känns ju också tokdyr om man jämför med deras priser, men jag hittar ingen annan som är så mycket billigare som bilpriser visar.

För ser man mellanskillnaden där, så känns det långtifrån varandra. Men jag inbillar mig att det inte är så i praktiken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.