|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en BMW 530d xdrive F11. Supernöjd. Provkört mängder med bilar och den är alltid bäst i test. Men så körde jag en Merca E350 kombi, VILKEN BIL. Superkomfort. Känns lyxig och härlig att köra. Efter det så har känslan överträffat BMW. Nu är det dags för ny bil på firman. Fått mängder med offerter på bmw men inget är bra, dyrt och förmånsvärdet hamnar med lätthet över 100 000 kr. De har en fattig hybrid som är sedan och i princip utan baggage. Det är snarare ett batteriutrymme med tomrum än ett baggage. Däremot är ny Mercedes E300 de (tyvärr finns inte bensin på svenska marknaden) fantastisk. Förmånsvärdet är mellan 70-85 beroende på utrustning. Här är min specs. Kommentarer eller råd? Länk Någon som har en eller beställt? väl G | |
|
750' för en R4? Knappast prisvärt. Extra tung bil för den lilla dieselmotorn. Körglädjen och bränsleförbrukningen lär bli därefter. |
|
| Jag har köpt en 530i xDrive (252 hk) för 2 veckor sedan och är supernöjd. Roligt att köra och billig i drift. Provkör en sådan om du inte har gjort det än. | |
|
Håller med, 750 tkr känns väldigt dyrt. Merca lockar dessutom inte men kanske även jag borde provköra. Tips; testa nya A6. Jag har en 45TDI som jag är supernöjd med. Du sparar isåfall cirka 200 tkr i inköp. /Anders |
|
|
Du skriver inget om du kört nya G31:an, men antar att du gjort det? Den uppför sig lite annorlunda i jämförelse med F11:an; speciellt inredningen är klart lyxigare. Och vill du ha komfort, men inte betala 7-seriepengar så är nya 6 GT ett utmärkt tips! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Transocean |
530e är en riktig bra bil; dock som du skriver är bagaget en vits. Jag skulle gå för Mercan om jag hade behov för massa bagageplats. Kan också tänka mig att den är snäppet bekvämare än BMW:n |
|
Varför skulle man som TS - som uppenbarligen gillar komforten i 213 - gå över ån efter vatten med en G32, skippa önskad hybridlösning och samtidigt få nåt som är nånstans i spannet 30-35 (40?) ggr fulare på köpet? G32 ser man halvofta. Inte superkonstigt då den är marginellt mindre anskrämlig än det likaledes och lyckligtvis sällsynta schabrak den efterträdde. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.